بانک مرکزی کانادا تغییری در نرخ بهره نداد

بانک مرکزی کانادا برای دومین بار متوالی  تغییری در نرخ بهره نداد و  نسبت به انتظارات بازار برای کاهش نرخ بهره در سال جاری واکنش نشان داد.

بانک مرکزی کانادا در بیانیه ای اعلام کرد، نرخ بهره همچنان در حد  4.5 درصد حفظ خواهد شد زیرا داده‌های اقتصادی اخیر کاهش فشارهای تورمی را نشان می دهند، اما همچنان امکان  افزایش نرخ در صورت غافلگیری اقتصادی وجود دارد.

بانک مرکزی به ارزیابی اینکه آیا سیاست پولی به اندازه کافی برای کاهش فشار قیمت‌ها موثر بوده یا نه، ادامه می‌دهد و در صورت نیاز برای بازگرداندن تورم به هدف ۲ درصد، نرخ بهره را بیشتر افزایش خواهد داد.

اقتصاد دانان می گویند، بیانیه اخیر نشان می دهد سیاست گذاران قبل از ایجاد هر گونه تغییر در سیاست های پولی،  منتظر اطلاعات بیشتری درباره واکنش بازار هستند.

بانک مرکزی می گوید، تولید در سه ماهه اول سال بسیار قوی‌تر از پیش‌بینی ها بوده، ولی سیاست‌گذاران برآورد می کنند این شتاب به‌زودی  با افزایش قیمت ها پایان می‌یابد و  رشد اقتصادی برای بقیه سال 2023 ضعیف خواهد بود.

بانک مرکزی کانادا همچنین اعلام کرد منتظر است نرخ تورم در پایان سال 2024 به نزدیک رقم 2 درصد برسد، اما رسیدن به این درصد ممکن است دشوارتر شود زیرا انتظارات تورمی به آرامی کاهش می‌یابد، تورم قیمت خدمات و رشد دستمزد همچنان بالاست و رفتار قیمت‌گذاری شرکت‌ها هنوز عادی نشده است و سیاست گذاران به طور خاص بر روی این شاخص ها و همچنین تورم اصلی تمرکز خواهند داشت.

Call Now Button