سی‌ بی‌ سی نیوز، از توئیتر خداحافظی می کند

یک روز پس از اینکه توئیتر بر روی حساب اصلی سی‌ بی‌ سی نیوز کانادا برچسب دولتی زد، این رسانه اعلام کرد از توئیتر خداحافظی می کند.

لئون مار، مدیر روابط عمومی سی‌بی‌سی نیوز در بیانیه‌ای اعلام کرد: توئیتر می‌تواند ابزار قدرتمندی برای خبرنگاران ما در برقراری ارتباط با کانادایی‌ها باشد، اما بعضی کار‌ها مثل همین برچسب زدن دقت و حرفه‌ای بودن آن‌ها را تضعیف می‌کند و مانع از این می‌شود که ما بطور مستقل کارمان را پیش ببریم. بنابراین ما فعالیتمان را در تمام حساب‌هایی که مربوط به اخبار سی بی سی را در توئیتر متوقف می‌کنیم.

وی افزود: ما با ارسال نامه‌ای به توییتر خواستار بررسی دوباره این برچسب شده ایم.

سوال این است که آیا سی‌بی‌سی متعلق به بخش دولتی است؟

توییتر می گوید، رسانه‌های دولتی رسانه‌هایی هستند که دولت بخشی یا تمام بودجه آن‌ها را تأمین می‌کند و ممکن است تاحدی در تهیه مطالب آن‌ها نقش یا تصرف داشته باشد.

اما لئون مار گفت، عملکرد سی‌بی‌سی با این تعریف تطابق ندارد زیرا بودجه ما از طریق پارلمان و با رای نمایندگان مشخص می‌شود و تحریریه ما مستقل عمل می‌کند. همچنین هزینه‌ها بر اساس تصمیم هیأت مدیره سی‌بی‌سی پرداخت می شوند.

وی افزود، بودجه سی بی سی نیوز در سال ۲۰۲۲ – ۲۰۲۱ حدود ۱ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال قبل از آن حدود یک و نیم میلیارد دلار کاهش یافته است.

طرفداران سی‌ بی‌ سی نیوز در اعتراض به این اقدام توییتر، درخواست کردند این برچسب از حساب سی‌بی‌سی حذف شود و آن را نادرست و گمراه‌کننده خواندند.

Call Now Button