چرا کانادا وقتی مواد اولیه را در اختیار دارد، شیر خشک بچه خود را تولید نمی کند؟

شیر خشک برای والدینی که امسال استرس خالی بودن قفسه‌های فروشگاه‌ها را داشتند، شبیه طلای مایع شده بود. و اگر کانادا می‌توانست عناصر اولیه را پردازش کند، ممکن بود گنجینه ای بالقوه‌ در اختیار داشته باشد.

ماده اصلی برای شیرخشک نوزاد در کانادا وجود دارد. اما تولیدکنندگان لبنیات می‌گویند بدون ظرفیت فرآوری، مقدار زیادی از آن یا هدر می‌رود یا به‌عنوان خوراک دام ارزان به فروش می‌رسد.

این ماده که جامدات بدون چربی نامیده می شود، اساساً چیزی است که پس از فرآوری شیر خام گاو برای استفاده در سایر محصولات مانند کره، باقی می ماند.

Mathieu Frigon رئیس انجمن تولیدکنندگان لبنیات کانادا گفت: تقاضای نسبتاً بیشتری برای کره نسبت به مواد جامد بدون چربی وجود دارد.

شما نمی توانید به گاو بگویید: فقط چربی کره تولید کند، اما مواد جامد بدون چربی تولید نکند.

در نتیجه، حدود 19 درصد از آنچه در کانادا تولید می شود، مازاد تلقی می شود که کمیسیون لبنیات کانادا در بیانیه ای اعلام کرد یا دور ریخته می شود، یا به عنوان خوراک دام به بازارهای “کم ارزش” فروخته می شود، یا به بانک های مواد غذایی اهدا می شود.

Frigon گفت، این مشکل در پنج یا شش سال گذشته بدتر شده است، زیرا تقاضا برای چربی کره افزایش یافته و تقاضا برای باقیمانده آن افزایش نیافته است.

کانادا به قدری از این مواد دارد که در بودجه فدرال سال 2023، دولت 333 میلیون دلار برای کمک به صنایع لبنی در نظر گرفت که با همه اینها چه کند.

مواد جامد بدون چربی به طور سنتی برای تهیه شیر بدون چربی، ماست یونانی، برخی پنیرها و چیزهایی مانند پودر پروتئین استفاده می شود. همچنین این ماده اصلی در شیر خشک نوزادان است که بیش از یک سال است در کانادا با کمبود مواجه است.

این کمبود زمانی آغاز شد که یک کارخانه تولیدی در ایالات متحده که بخش بزرگی از عرضه شیر خشک در کانادا را تولید می کرد، پس از فراخوانی محصول در فوریه 2022، برای چند ماه تعطیل شد.

چهار ماه بعد بازگشایی شد اما هنوز ظرفیت کامل را ندارد. کانادا برای تغذیه نوزادانی که از شیر مادر تغذیه نمی‌شوند، کاملاً به واردات متکی است.

Health Canada می‌گوید، در حالی که عرضه کافی شیرخشک معمولی در کانادا وجود دارد، همه برندها در دسترس نیستند. مارک های کم قیمت به ویژه کمتر هستند.

برای تبدیل مواد جامد اضافی بدون چربی به شیر خشک، آنها باید به طور خاص پردازش شود تا هضم آن برای معده های کوچک آسان شود.

تولیدکنندگان علاقه مند به تولید شیر خشک در کانادا هستند، اما Food, Health and Consumer Products of Canada می گوید، قوانین اینجا آنقدر سخت است که توجیه سرمایه گذاری را دشوار می کند.

Michi Furuya Chang معاون سیاست عمومی و امور نظارتی این گروه صنعتی می گوید، ما موادی را داریم که می‌توانیم از آنها استفاده کنیم، اما سرمایه‌گذاری در کانادا برای یک تولیدکننده واقعاً دشوار است.

او گفت، تأیید فرمول‌ها برای توزیع در کانادا در مقایسه با ایالات متحده، توسط Health Canada زمان زیادی و در برخی موارد، بیش از چهار برابر بیشتر طول می‌کشد.

ما خواستار یک سیستم نظارتی کارآمد در کانادا هستیم تا سرمایه‌گذاری در تولید را دوباره تشویق کنیم، آن را به داخل کشور بازگردانیم و سپس با رشد، نوآوری و رقابت با استفاده از موادی که به وفور در اختیار داریم، به آن صنعت کمک کنیم. او گفت، گفتگوها با دولت بسیار مثبت بوده است.

Jean-Yves Duclos وزیر بهداشت فدرال می‌گوید، فرآوری شیر خشک برای نوزادان هدف مهمی برای تقویت عرضه در کانادا است، اما به این زودی محقق نخواهد شد.

Duclos در مصاحبه ای گفت: راه اندازی کارخانه ای که سالم باشد زمان زیادی می برد، ما نمی توانیم آنقدر منتظر بمانیم تا شیر خشک در کانادا در دسترس باشد.

Canada Royal Milk کارخانه ای برای تولید شیر خشک در Kingston, Ont راه اندازی کرده است. این شرکت توسط Feihe International، بزرگترین تولید کننده شیر خشک برای نوزادان و کودکان خردسال در چین تاسیس شد.

این شرکت در تابستان 2022 برای تأیید از سوی Health Canada درخواست داد و همچنان منتظر پاسخ است. این شرکت برنامه هایی برای صادرات محصولات خود دارد، اما ابتدا بر توزیع در کانادا تمرکز خواهد کرد.

در این بین، Health Canada به طور موقت 70 محصول مختلف را از کشورهایی با کیفیت بالا و استانداردهای ساخت مشابه کانادا وارد می کند.

کمیسیون لبنیات کانادا گفت، این صنعت از هیچ تلاشی دریغ نمی کند تا مطمئن شود هیچ یک از محصولات شیر ​​در کانادا هدر نمی رود.

Call Now Button