یک نظرسنجی نشان داد، کانادایی‌ها نسبت به قبل از همه‌گیری کووید-۱۹ احساس امنیت کمتری می‌کنند

یک نظرسنجی جدید نشان داد، اکثر کانادایی‌ها احساس می‌کنند اکنون نسبت به قبل از همه‌گیری کووید-19 امنیت کمتری دارند، و اکثر آنها فکر می‌کنند که دولت‌های استانی و فدرال در رسیدگی به جرم و جنایت و امنیت عمومی کار ضعیفی انجام می‌دهند.

در یک نظرسنجی آنلاین، Leger و انجمن مطالعات کانادایی این سوال را مطرح کرد که سطح جرم و جنایت و خشونت خانگی در میان پاسخ دهندگان چه تفاوتی با قبل از شروع همه‌گیری در اوایل سال 2020 دارد.

تقریباً دو سوم از کسانی که در نظرسنجی شرکت کردند گفتند، احساس می‌کنند اوضاع بدتر است. 32 درصد گفتند جرم و خشونت “بسیار بدتر شده” و 32 درصد گفتند “کمی بدتر شده است”. یک چهارم پاسخ دهندگان گفتند وضعیت تغییر نکرده است و هشت درصد گفتند نمی دانند. فقط دو درصد از مردم گفتند که وضعیت “کمی بهتر” است.

زنانی که در مناطق شهری زندگی می‌کنند، بیشتر گزارش می‌دهند که اوضاع امروز بدتر است.

ساکنان BC با 72 درصد با احتمال بیشتری گفتند جنایت و خشونت از زمان شیوع بیماری همه گیر بدتر شده است، در حالی که مردم کبک با 54 درصد با احتمال کمتری گفتند چیزها تغییر نکرده است.

با این حال، هنگامی که از آنها پرسیده شد که آیا کسی را می‌شناسند یا شاهد بوده‌اند که یک سری موقعیت‌های ناامن را تجربه کرده باشد – از خرابکاری گرفته تا دزدی تا حمله فیزیکی – اکثریت بزرگی از پاسخ‌دهندگان پاسخ منفی دادند.

رایج ترین نوع موقعیت ناایمنی که مردم گزارش کردند، «رفتار پرخاشگرانه» بود، که در نظرسنجی به عنوان تهدید، فریاد زدن یا ایجاد ترس برای امنیت شخصی مشخص شد. از میان افراد مورد بررسی، 20 درصد گفتند چنین رفتاری را تجربه کرده اند و 19 درصد گفتند حداقل یک بار در شش ماه گذشته در مورد امنیت خود ترسیده اند.

پنج درصد از پاسخ دهندگان گفتند قربانی یک حمله فیزیکی بوده اند و پنج درصد گفتند هدف جنایت ناشی از نفرت بوده اند، در حالی که 20 درصد گفتند فردی را می شناسند که مورد تعرض قرار گرفته است و 17 درصد گفتند که قربانی جنایت نفرت را می شناسند.

طبق جدیدترین داده‌های آمار کانادا، نرخ کلی جرائم گزارش شده توسط پلیس در سال 2021 در مقایسه با سال 2020، اولین سال همه‌گیری، تقریباً بدون تغییر بوده است.

جرایم غیر خشونت آمیز، از جمله سرقت، در هر دو سال 2020 و 2021 کاهش یافته است.

در مقابل، جرایم خشونت آمیز در سال 2021 پنج درصد افزایش یافت که بیشتر به دلیل افزایش 27 درصدی جرایم با انگیزه نفرت و نرخ بالاتر تجاوز جنسی بوده است.

StatCan می گوید که حوادث آزار و اذیت و رفتارهای تهدید آمیز از سال 2017 به طور پیوسته در حال افزایش بوده است و از زمان شروع همه گیری، رشد قابل توجهی در این نوع گزارش ها وجود داشته است.

بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی Leger گفتند، فکر می‌کنند مجریان قانون و یا شهرداری آن‌ها کار خوبی برای رسیدگی به موضوع امنیت عمومی انجام می‌دهند، اما فقط 39 درصد در مورد دولت استانی خود همین را گفتند و فقط 33 درصد به دولت فدرال نمره قبولی دادند.

افراد بالای 55 سال و ساکنان کبک بیشترین رضایت را از اجرای قانون داشتند، در حالی که کمتر از نیمی از Atlantic Canadians احساس می کردند پلیس کار خوبی انجام می دهد.

ساکنان انتاریو کمترین رضایت را از عملکرد دولت استانی خود داشتند و مردم مانیتوبا و ساسکاچوان کمترین رضایت را از دولت فدرال داشتند.

در این نظرسنجی همچنین پرسیده شد آیا کنترل دقیق‌تر اسلحه باعث می‌شود مردم احساس امنیت بیشتری کنند؟ 47 درصد از پاسخ دهندگان گفتند این امر باعث می شود احساس امنیت بیشتری داشته باشند و 42 درصد گفتند این احساس آنها را تغییر نمی دهد.

داده‌های آمار کانادا نشان می‌دهد، تعداد جرایم مربوط به سلاح گرم در سراسر کشور برای سال‌ها، از جمله در دوران همه‌گیری، در حال افزایش بوده است.

پاسخ دهندگان در پاسخ به درخواست نظر آنها در مورد لیستی از اقدامات برای ایمن تر کردن جوامع، اکثراً خواستار مجازات های سخت تر برای افرادی شدند که به دلیل ارتکاب جرایم خشونت آمیز مجرم شناخته می شوند و حمایت های بهتری از سلامت روان بود، به طوری که این گزینه ها به ترتیب 81 درصد و 79 درصد حمایت را به خود اختصاص دادند.

سه چهارم از شرکت کنندگان در نظرسنجی گفتند که پلیس بیشتر کمک کند و 72 درصد گفتند رسیدگی به بحران مسکن، جوامع را ایمن تر می کند.

در مجموع، 1517 نفر بین 6 تا 10 آوریل در نظرسنجی شرکت کردند.

Call Now Button