بر اساس نتایج یک نظرسنجی، اکثر کانادایی ها موافق دریافت مالیات اضافی از مالکان خانه های بالای 1 میلیون دلار هستند

نظرسنجی جدید نهاد مستقل Generation Squeezeنشان داد، اکثر کانادایی ها موافق دریافت مالیات اضافی از خانه هایی که ارزش آنها بالاتر از یک میلیون دلار و 10 درصد از بازار مسکن کانادا را تشکیل می دهند، هستند.

بر اساس این نظرسنجی، 62 درصد از پاسخ دهندگان از مالیات اضافی برای خانه هایی با ارزش بالای 1 میلیون دلار حمایت می کنند.

بنا بر گزارش جدید انجمن املاک و مستغلات کانادا، میانگین قیمت خانه در کانادا در ماه اکتبر به 756200 دلار کاهش یافته است که 1.2 درصد کمتر از ماه قبل است.

در صورت اجرایی شدن این اقدام مالیاتی، درآمد دولت در سال تقریباً 5 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

بسیاری از پاسخ دهندگان در نظرسنجی گفتند، اگر وجوه اضافی برای کاهش مالیات بر درآمد برای اقشار متوسط ​​و کم درآمد (43 درصد)، برای مسکن ارزان تر (40 درصد) پرداخت شود یا به کندی افزایش قیمت مسکن کمک کند(38 درصد)، حمایت آنها از این مالیات افزایش می یابد.

حمایت از دریافت مالیات اضافی از منازل گران قیمت در استان های  آتلانتیک با 73 درصد و ساسکاچوان و مانیتوبا (72 درصد) و آلبرتا (68 درصد) بالاترین میزان بود. اما قیمت خانه‌ها در این مناطق معمولا کمتر از میانگین ملی است و تعداد نسبتا کمی از خانوارها خانه‌های میلیون دلاری دارند.

در مقابل در استان های بریتیش کلمبیا و انتاریو که حدود 25 درصد از خانوارها دارای خانه های 1 میلیون دلاری هستند، تنها 50 درصد پاسخ دهندگان موافق دریافت مالیات اضافی بودند.

Call Now Button