هفته کاری 4 روزه در سراسر کانادا در حال آزمایش است و بسیاری از مکان ها آن را دائمی کرده اند

هر آخر هفته برای کارمندانی است که در کانادا یک هفته کاری چهار روزه را آزمایش می کنند، یک آخر هفته طولانی است. در سراسر کشور، شهرها و شرکت های مختلف هفته های کاری کوتاه تر را آزمایش می کنند و در بسیاری از موارد، به نظر می رسد که بسیار خوب پیش می رود.

در سال 2020، شهرداری Nova Scotia در Guysborough شروع به آزمایش یک هفته کاری چهار روزه برای کارمندان کرد. طبق برنامه، تقریباً 60 کارمند شهرداری هر هفته دوشنبه یا جمعه مرخصی می گرفتند.

پس از پایان پروژه آزمایشی نه ماهه در آوریل 2021، شوراها سیاستی را برای حفظ برنامه کاری کوتاه‌تر تصویب کردند.

پس از رسمی شدن این تغییر، Barry Carroll مدیر اجرایی شهرداری گفت: من می بینم که مردم در کارهای های خود جهش دارند. به نظر می رسد آنها موفق تر هستند.

وی با اشاره به اینکه افراد مسن از زمان استراحت بیشتری لذت می برند، گفت: یک نتیجه مثبت بزرگ این موضوع این است که مرخصی استعلاجی ما در سازمان نسبت به آنچه که بود بسیار کمتر شده است.

او گفت: به نظر می رسد که این یک موضوع برد-برد است.

پس از این اقدام الهام بخش، شهرداری های بیشتری برای اجرای آزمایشی پروژه های مشابه آماده شدند، از جمله شهرداری Quispamsis در New Brunswick.

Quispamsis دوره آزمایشی خود را در ماه می سال 2022 آغاز و تا اکتبر آینده این تغییر را دائمی کرد.

Aaron Kennedy سرپرست ارشد اداری منطقه، گفت، 99 درصد از کارمندان می‌خواهند برنامه‌ها را به‌طور دائم به هفته کاری فشرده تغییر دهند که کارکنان از 7:30 صبح تا 5:30 بعد از ظهر، چهار روز در هفته کار می‌کنند.

Kennedy گفت: من هیچ نشانه ای از این که تاثیر منفی بر ساکنان منطقه ما یا صاحبان مشاغل ما در شهرداری ایجاد شده باشد، ندیدم.

کارمندان بهبود سلامت روانی و جسمی خود را گزارش کردند و گفتند، در محل کار بهره وری بیشتری دارند و در عین حال زمان بیشتری برای فعالیت های اجتماعی، کارهای خانگی و خانواده دارند.

Saint John, New Brunswick در اکتبر 2022، دوره آزمایشی خود را برای چهار روز کاری در هفته آغاز کرد، با کارمندانی که به همان تعداد ساعات قبلی کار می‌کردند، اما در برنامه‌ای از دوشنبه تا پنجشنبه.

تعادل کار و زندگی برای کارمندان یک عامل کلیدی در این تغییر بود.

John Collin مدیر شهرداری در آن زمان توضیح داد: به عنوان یک کارفرمای بزرگ، ما به طور مستمر در حال بررسی راه هایی برای بهبود محل کار برای کارمندان و جذب استعدادها هستیم و در عین حال به خدمات رسانی به جامعه با استانداردهای بالا ادامه می دهیم.

وی افزود: سازمان‌های بیشتری بر روی رویکردهای نوآورانه تمرکز می‌کنند تا رقابتی باقی بمانند و نیازهای در حال تحول کارکنان و مشتریان را برآورده کنند و تحقیقات ما نشان می‌دهد، آنها نتایج چشمگیری را مشاهده می‌کنند.

اکتبر 2023 پایان دوره آزمایشی یک ساله خواهد بود و انتظار می‌رود تا پایان تابستان تصمیم‌گیری در مورد دائمی شدن تغییر انجام بگیرد.

نظرسنجی اخیر Robert Half نشان داد، 91 درصد از مدیران ارشد مورد بررسی از یک هفته کاری چهار روزه برای تیم خود حمایت می کنند.

بسیاری اضافه کردند که انتظار دارند شرکتشان طی پنج سال آینده به تعطیلات آخر هفته طولانی تر تبدیل شود.

Call Now Button