پاندمی کووید 19 ، دوستی و همدلی میان جوانان کانادایی را کاهش داده است

افزایش زمان حضور در فضای مجازی در طول همه‌گیری کووید ۱۹ باعث کاهش دوستی و همدلی میان نوجوانان کانادایی شده و اکنون خود را در تعاملات حضوری نوجوانان در مدارس نشان می‌دهد.

کیتلین مندس، دانشیار دانشگاه وسترن انتاریو در کنفراس مطبوعاتی انجمن پزشکی انتاریو گفت، بسیاری از والدین ممکن است از آزار و اذیت‌های آنلاینی که فرزندشان احتمالا در طول همه‌گیری تجربه کرده و حالا اثرات مخرب خود را نشان می‌دهد، اطلاعی نداشته باشند.

وی افزود: این احتمالا به دلیل مواردی مانند عدم وجود ارتباط چشمی، ندیدن حالت چهره، لمس بدن یا حتی لحن صداست. اینها نشانه‌های واقعا مهمی هستند که در تعاملات آنلاین گم شده‌اند و همین باعث کاهش همدلی با دیگران شده است، که این به معنای آزار و اذیت و سواستفاده بیشتر است.

مندس گفت، هنوز تحقیقاتی درباره تاثیرات انزوا بر سلامت روان جوانان کانادایی انجام نداده است اما بر اساس شواهد و تحقیقاتی که در بریتانیا انجام داده است، تحلیل های خود را ارائه می کند.

در این مطالعه، ۹۶ درصد از جوانان بریتانیایی بین ۱۳ تا ۱۸ سال، به اضافه‌ی معلمان و والدین گفتند، در طول همه‌گیری کووید، استفاده‌ی بیشتری از شبکه‌های اجتماعی داشته‌اند.

جوانان بریتانیایی شرکت کننده در این تحقیق اعلام کردند، با افزایش زمان استفاده از شبکه‌های اجتماعی، تجارب بیشتری در زمینه‌های آزار جنسی، زن ستیزی، نژادپرستی، همجنس‌گرایی هراسی و حتی اشکال مختلف کلاهبرداری داشته‌اند.

همچنین جوانان بریتانیایی به مواردی مانند افزایش اضطراب، افسردگی و حتی اشکال مختلف آسیب بدنی اشاره کردند.

مندس درخواست کرد، آموزش، حمایت و پشتیبانی بیشتری برای استفاده جوانان از فناوری دیجیتال انجام گیرد.

وی گفت، نوجوانان نمی‌دانند برای کمک گرفتن به کجا مراجعه کنند و این یکی از برجسته‌ترین نکاتی بود که از تحقیقات ما حاصل شد.

Call Now Button