لایحه جنجالی قوانین پخش آنلاین در کانادا تصویب شد

لایحه جنجالی دولت کانادا که به منظور بازنگری قوانین پخش آنلاین ارائه شده بود، در مجلس سنا به تصویب رسید.

با تصویب این لایحه، تغییراتی در قانون پخش برنامه های انلاین کانادا ایجاد می شود. بر اساس این قانون سرویس های پخش آنلاین مانند نتفلیکس و اسپاتیفای ملزم شده اند از موسیقی و برنامه های تلویزیونی کانادایی حمایت کرده و برای آن هزینه کنند. این رسانه ها موظفند حداقل 30 درصد از درآمد خود را صرف حمایت از برنامه های کانادایی کنند.

همچنین در این لایحه به طور خاص اشاره شده است، سرویس های آنلاین باید برنامه های کانادایی را به هر دو زبان رسمی انگلیسی و فرانسه و همچنین به زبان های بومی پخش کنند.

بر اساس این تغییرات، اختیارات کمیسیون رادیو تلویزیون و ارتباطات راه دور کانادا (CRTC) بر شرکت ‌های رسانه‌ های دیجیتال گسترش پیدا می کند به طوری که می تواند در صورت نقض قانون توسط هر یک از شرکت های مذکور، آنها را جریمه مالی کند.

حزب محافظه کار در مخالفت با این قانون گفت، این لایحه حمله به آزادی بیان و شبیه سانسور اطلاعات است، زیرا این دولت است که تعیین می کند کانادایی ها چه ویدیوها، پست ها و محتواهایی را به صورت آنلاین ببینند و چه چیزهایی را نبینند.

حامیان این لایحه اما می گویند، این قانون باعث تقویت بخش های هنر و رسانه کانادا می شود.

پلتفرم آنلاین تیک تاک هشدار داد این لایحه می‌ تواند بر کاربرانش تأثیر بگذارد، اما دولت تاکید کرده، این مقررات مشمول محتوای تولید شده توسط کاربران نمی شود.

گوگل، شرکت مادر یوتیوب، نیز بر علیه این قانون کمپینی راه اندازی کرده و می گوید، این قانون بر تجربه کاربرانش در این پلتفرم تأثیر منفی می گذارد.

منتقدان می گویند، این قانون بیش از حد مبهم است و مشکلات حل نشده زیادی در آن وجود دارد.

Call Now Button