یک مالک در ریچموند، به پرداخت 50 هزار دلار به مستاجر محکوم شد

ژی یونگ ژو یک صاحبخانه در ریچموند بریتیش کلمبیا محکوم شد اجاره یک سال معادل 49200 دلار را پس از پایان اجاره به مستاجر بپردازد .

وی گفت، به این حکم قطعا اعتراض خواهد کرد، زیرا شواهد و ملاحظات مربوطه نادیده گرفته شده و حکم به طور آشکار غیر منطقی است.

درخواست تخلیه ساختمان به این دلیل بود که پدر صاحبخانه بتواند به آنجا  نقل مکان کند.

در بریتیش کلمبیا، اگر مالک یا یکی از اعضای نزدیک خانواده – والدین، فرزندان یا همسر – قصد نقل مکان به واحد اجاره ای را داشته باشند، مالک می‌تواند به صورت قانونی مستاجر را جواب کند.

ژو این واحد را در اول نوامبر 2019 به جانیس والمزلی و مایکل پنمن در قراردادی دو ساله به مبلغ 4100 دلار در ماه اجاره داده بود. در جولای 2021، شو به مستاجرین اخطار دو ماهه برای پایان دادن به اجاره برای استفاده صاحبخانه از ملک ارائه کرد. مستاجران با این اخطار مخالفت نکردند و یک ماه زودتر از موعد مقرر، در 30 سپتامبر 2021، خانه را ترک کردند.

پدر ژو در چین زندگی می کرد، انتظار می رفت در 21 اکتبر 2021 به ونکوور برسد، اما او در سپتامبر 2021 به دلیل سنگ کیسه صفرا در بیمارستان بستری شد و به او توصیه شد به دلیل شرایط پزشکی از سفر هوایی خودداری کند. ژو 15 صفحه نامه‌های پزشکان و نتایج آزمایشگاهی را که همگی به انگلیسی ترجمه شده بودند، همراه با دادخواست به دادگاه آورده بود. به پدر ژو در فوریه 2022 وارد کانادا شد و به ملک نقل مکان کرد.

در بهار سال 2022، مستاجرین بر اساس این که  ژو یا همسرش به ساختمان نقل مکان کرده اند و نه پدرش و این با فرمی که به آنها ارائه شده تناقض دارد ، خواهان جلسه دادرسی شدند و قاضی نتیجه گرفت صاحب خانه دلیل پایان دادن به اجاره خود را اشتباه بیان کرده است.

وی افزود: هر گونه مشکل ارتباطی بین مالک و پدرش ارتباطی به  مستاجر ندارد  و مالک در نهایت مسئول هرگونه تناقض در اسنادی است که به مستاجر ابلاغ می شود.

Call Now Button