برگزاری مراسم بزرگداشت دو سرباز کانادایی کشته شده در اوکراین

کول زلنکو ۲۱ ساله از سنت کاترینز و کایل پورتر ۲۷ ساله از کلگری، دو سرباز کانادایی در ارتش اوکراین بودند که در جنگ باخموت شرکت داشتند. آنها پس از هفته‌ها مبارزه چهارشنبه گذشته در یکی از پناهگاه‌های اوکراین کشته شدند.

لین باکستر مادر زلنکو گفت: او واقعا آدم خاصی بود و به عدالت ارادت زیادی داشت. به همین دلیل با وجود خدمت قبلی‌ در نیروهای مسلح کانادا، مجددا برای جنگ اوکراین نام‌نویسی کرد.

پورتر هم در نیروهای مسلح کانادا به عنوان پزشک خدمت کرده بود و به عنوان عضوی از گروه نجات به اوکراین رفت. او سال گذشته در مصاحبه ای گفته بود، با دیدن فیلم‌های جنگ در تلویزیون فکر می کند موظف است در اوکراین خدمت کند. من تجهیزات دارم، آموزش دیده‌ام، تجربه دارم و اینکه سر جایم نشسته باشم و از زندگی‌ام لذت ببرم، آزارم می‌داد.

پل هیوگز، یک امدادگر کانادایی از اوکراین که به بازیابی جسد پورتر در باخموت کمک کرد می گوید، کانادایی‌ها باید بدانند این دو سرباز قهرمان هستند. آنها باید بدانند که مردم اوکراین این دو پسر را دوست داشتند و آنها را قهرمان خودشان می‌دانند.

زلنکو و پورتر به ترتیب چهارمین و پنجمین داوطلبان کانادایی هستند که از زمان آغاز جنگ در اوکراین کشته شده‌اند. آنتوان گراچنکو، مشاور وزارت امور داخلی اوکراین، به این دو سرباز جانباخته کانادایی ادای احترام کرد و در توییتی نوشت: هیچ کلمه‌ای برای توصیف فداکاری این دو کافی نیست. یاد این دو نفر تا ابد در خاطر ما خواهد ماند.

مراسم یادبود این دو سرباز قرار است قبل از بازگشتشان به کانادا در اوکراین برگزار شود. مردم کانادا نیز برای مراسم خاکسپاری آنها در هفته‌های آینده برنامه‌ریزی می کنند.

Call Now Button