رییس بانک مرکزی کانادا می گوید تا زمانی که تورم به 2 درصد نرسد، نرخ بهره کاهش نخواهد یافت

تیف مکلم، رئیس بانک مرکزی کانادا می گوید، از دشواری زندگی  کانادایی‌ها به دلیل  هزینه های بالای مواد غذایی، افزایش اقساط وام مسکن و دستمزدهای ناکافی آگاه است، اما از مردم می‌خواهد کمی بیشتر صبور باشند، زیرا نرخ‌های بهره بالا بر هدف کاهش تورم و بهبود هزینه‌های زندگی موثر است.

نرخ بهره تعیین شده توسط بانک مرکزی کانادا بر نرخ های وام دهی مؤسسات مالی تأثیر می گذارد و نرخ بالاتر به این معنی است که مردم  باید برای وام مسکن خود اقساط بیشتری بپردازند.

بانک مرکزی کانادا در ماه های اخیر به طور پیوسته نرخ بهره خود را افزایش داده و در ماه ژانویه، این نرخ به 4.5 درصد رسید، که بالاترین میزان از سال 2007 بوده است. تورم نیز به حدود چهار درصد رسیده که کاهش چشمگیری نسبت به اوج 8.1 درصدی خود در تابستان گذشته داشته است .

مکلم گفت، تا زمانی که تورم به حدود دو درصد کاهش پیدا نکند، بانک مرکزی نرخ بهره را در این نرخ حفظ و در صورت لزوم افزایش خواهد داد.

مکلم درباره احتمال بروز رکوود اقتصادی در کانادا گفت، ما رکود را پیش بینی نمی کنیم. ما رشد آهسته را پیش‌بینی می‌کنیم . وقتی کلمه رکود را به زبان می آورید، مردم تصور می کنند شمار  بیکاران ممکن است به صورت تصاعدی افزایش یابد و بخش زیادی از آنها شغلشان را از دست بدهند، که باعث اضطراب و نگرانی می شود. ولی  ما این را برای امسال پیش بینی نمی کنیم.

Call Now Button