برخی از منابع درآمد غیرفعال در کانادا

یکی از راه‌های ایجاد و افزایش سرمایه داشتن چندین منبع درآمد است و منابع درآمد غیرفعال می‌تواند همان چیزی باشد که به دنبالش هستید. به گفته‌ی تام کورلی، حسابدار و نویسنده، شصت و پنج درصد از میلیونرها حداقل سه منبع درآمد مختلف دارند.

درآمد غیرفعال یا پسیو نوعی از درآمد است که شما برای حفظ آن نیاز به تلاش مداوم ندارید. این نوع از درآمد اغلب می‌تواند بدون نیاز به کار مداوم یا مداخله‌ی مستقیم، برای شما یک جریان مالی ثابت را به همراه داشته باشد. اما ایجاد و رشد این جریان مالی در ابتدای راه معمولا به هزینه و زمان کافی بستگی دارد.

در ادامه به بررسی برخی از منابع درآمد غیرفعال برتر در کانادا می‌پردازیم.

سهام

شما با سرمایه‌گذاری در سهام برخی از شرکت‌ها می‌توانید بخشی از درآمد آنها را دریافت کنید. سعی کنید شرکت‌هایی را انتخاب کنید که در پرداخت سود سهام سابقه‌ی مناسبی دارند. سود سهام معمولا در پایان هر فصل مالی پرداخت می‌شود و به شما یک جریان مالی ثابت و مطلوب ارائه می‌دهد.

سرمایه‌گذاری در املاک

این نوع از سرمایه‌گذاری به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به خرید ملک از سهم خود سود دریافت کنید. سود این سرمایه‌گذاری از طریق اجاره‌بها و نگهداری مناسب از ملک صورت می‌گیرد و به صورت ماهانه پرداخت می‌شود. شما می‌توانید سهام مورد نظر خود را بر اساس معیارهایی مانند بازده سود سهام، نرخ رشد، ارزش بازار و نسبت پرداخت بسنجید. وبسایت‌هایی مانند Finviz و Yahoo Finance می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

اوراق قرضه

اوراق قرضه‌ی دولتی و شرکت‌های معتبر به طور منظم به شما سود پرداخت می‌کنند و پس از اتمام مهلت دوره، سرمایه اصلی‌ به شما باز می‌گردد.

اجاره دادن ملک

شما با اجاره دادن ملک خود و افزایش درآمد غیرفعالتان می‌توانید ارزش ملک خود را بالا ببرید. شما یا می‌توانید خودتان همه چیز را مدیریت کنید یا این کار را به شرکت‌های املاک بسپارید.

کسب‌وکار آنلاین

این نوع از سرمایه‌گذاری شامل فروشگاه‌های آنلاین و وبسایت‌های بازاریابی می‌شود. شما با راه‌اندازی وبسایت آنلاین خود می‌توانید از طریق فروش، تبلیغات یا کمیسیون درآمد غیرفعال داشته باشد. شروع این کار نیاز به تلاش زیادی دارد، اما پتانسیل کسب درآمد و انعطاف‌پذیری زیادی نیز دارد.

حساب پس‌انداز با بهره بالا

حساب‌هایی که توسط بانک‌ها و اتحادیه‌های اعتباری ارائه می‌شوند، و نسبت به حساب‌های پس‌انداز معمولی نرخ سود بیشتری به شما می‌پردازند. این نوع سرمایه گذاری استرس و ریسک کمتری دارد.

حق تالیف

شما با ثبت کتاب، موسیقی، نرم‌افزار و یا اختراع خود می‌توانید حق امتیاز کسب کنید. این حق تالیف با هر بار استفاده از اثرتان به شما یک منبع مناسب از درآمد غیرفعال می‌دهد.

وبلاگ‌نویسی

با راه‌اندازی وبلاگ درمورد موضوعی که علاقه دارید می‌نویسید. اگر وبلاگتان مورد توجه مردم قرار بگیرد، می‌توانید از طریق تبلیغات از آن کسب درآمد کنید. درست است که این کار مقداری زمان می‌برد، اما اگر در آن موفق باشید می‌تواند برایتان یک منبع درآمد مناسب باشد.

مستمری سالانه

مستمری‌ها محصولات مالی شرکت‌های بیمه هستند که برای یک دوره معین یا حتی مادام‌العمر جریان درآمدی شما را تضمین می‌کنند.

صندوق درآمد ثابت EFT

این نوع از سرمایه‌گذاری ترکیبی از سهام، اوراق قرضه یا سایر دارایی‌هاییست که شما در اختیار دارید. شما با سرمایه‌گذاری در EFTها می‌توانید از طریق سود سهام و افزایش سرمایه‌ی بالقوه درآمد غیرفعال خود را افزایش دهید.

دستگاه فروش خودکار

ماشین‌های فروش خودکار هزینه خرید، اجاره، مراقبت و تعمیرات دارند، اما شما با هر خرید از دستگاهتان درآمد غیرفعال خود را افزایش خواهید داد.

کانال یوتیوب

راه‌اندازی کانال یوتیوب به معنای ساخت و اشتراک محتوای ویدئویی درباره موضوعی است که به آن علاقه دارید. با بالارفتن بینندگان می‌توانید از طریق تبلیغات و دریافت حمایت مالی و یا حتی بازاریابی کسب درآمد کنید. رشد کانال یوتیوب به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد، اما اگر در آن موفق شوید منبع درآمد خوبی برای شما خواهد بود.

عکاسی و فیلمبرداری

اگر استعداد عکاسی یا فیلمبرداری دارید، می‌توانید تصاویر و فیلم‌های خود را در پلتفرم‌های استوک بفروشید. هربار که شخصی کار شما را دانلود یا خریداری ‌کند، شما حق امتیاز کسب می‌کنید و می‌توانید درآمد غیرفعال خود را افزایش دهید. این کار در ابتدا به تلاش زیادی نیاز دارد، اما با داشتن یک پورتفولیوی قوی، درآمد شما هم افزایش پیدا خواهد کرد.

درآمد پسیو ابزار قدرتمندیست که چشم‌انداز مالی شما را متحول خواهد کرد. شما می‌توانید در عین حال که علایق و زندگی خود را دنبال می کنید درآمد نیز داشته باشید.

Call Now Button