درمان های خانگی ریزش مو

قدم اول درمان ریزش مو مشورت با یک پزشک برای حل ریشه این مشکل است اما برخی درمان‌های خانگی هم در کنار تجویز پزشک می‌توانند به رشد مجدد موها کمک کنند.

روغن جوجوبا

خشکی شدید پوست سر منجر به افزایش شوره و افزایش ریزش می‌شود. یکی از بهترین درمان‌های طبیعی ریزش مو استفاده از روغن جوجوبا برای مرطوب کردن فولیکول‌های موی سر است. این روغن همچنین به تکثیر سریع‌تر سلول‌های مو کمک می کند و پس از شست‌شو نیز هیج اثری از چربی از خود باقی نمی‌گذارد. چند قطره از این روغن را کف دستتان بریزید و ریشه‌ی موها را با آن ماساژ دهید و بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه سر را با شامپو و نرم‌کننده بشورید.

آلوئه‌ ورا

آلوئه ورا پوست سر آسیب دیده را تسکین می‌دهد و برای بازسازی سلول‌های مو محیط مناسبی ایجاد می‌کند. همچنین برای پاکسازی سبوم، روغنی که فولیکول‌ها را مسدود کرده و از رشد مجدد موها جلوگیری می‌کند، مناسب است. با ژل آلوئه ورا خالص مستقیما سر خود را ماساژ دهید و یا از شامپوی آن استفاده کنید.

ریشه شیرین بیان

ریشه شیرین بیان برای تسکین خشکی و پوسته پوسته شدن سر مفید است. اما مهمتر اینکه به باز کردن منافذ سر کمک کرده و فولیکول‌های ضعیف مو را تقویت می‌کند. این ماده را به صورت هفتگی و خوراکی استفاده کنید.

آب پیاز

در تحقیقی که از سوی از مجله‌ی Dermatology انجام گرفت، ۲۰ نفر از ۲۳ شرکت‌کننده‌ پس از دو بار استفاده از آب پیاز در روز به مدت شش هفته نتایج مثبتی را در ریزش موی خود گزارش دادند. گوگرد موجود در پیاز به افزایش گردش خون کمک کرده، رشد کلاژن را تقویت می‌کند و دارای خواص ضدباکتریایی است که عفونت‌های پوست سر را درمان می‌کند. آب پیاز را به مدت ۱۵ دقیقه روی سر خود بگذارید و سپس با استفاده از شامپوی معمولی آن را بشورید.

روغن رزماری

رزماری یک اسانس روغنی است که با خواص ضد عفونی‌کننده‌ی قوی است که به درمان پوسته پوسته شدن، شوره و عفونت پوست سر کمک می‌کند. روغن رزماری نیز به عنوان یک محرک قوی عمل می‌کند که طبق گفته‌ی مجله‌ی بین‌المللی بیوتکنولوژی، با خواص ضدباکتریایی و آنتی‌اکسیدانی خود در رشد مجدد مو موثر است.

سیر

محققان در تحقیقی در سال ۲۰۰۷ دریافتند استفاده از ژل سیر به دلیل درمان استروئیدی‌اش به نسبت داروهای استروئیدی در درمان ریزش مو موثرتر عمل می‌کند. سیر نیز مانند پیاز سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌هایی است که به طور طبیعی باعث بهبود ریزش مو می‌شود.

شیر نارگیل

بسیاری از شامپوها و نرم‌کننده‌ها به دلیل مرطوب‌کنندگی زیاد نارگیل خاصی بر پایه این ماده هستند. یکی از دلایل اصلی ریزش مو خشکی پوست سر و آسیب ناشی از آن است. برای از بین بردن این خشکی و بازگرداندن فولیکول‌های مو کافیست شیر نارگیل را ۱۰ دقیقه در روز روی ریشه‌های مو ماساژ دهید.

سرکه سیب

یکی دیگر از دلایل اصلی ریزش مو می‌تواند گرفتگی فولیکول‌ها باشد. که باعث تجمع باکتری و کاهش چربی سالم سر شده در نهایت منجر به ریزش مو و حتی طاسی می‌شود. برای جلوگیری از گرفتگی فولیکول‌ها، کافیست پوست سر خود را با مخلوط سرکه سیب و آب بشورید.

فلفل قرمز

یکی از راه‌های ریزش مو تجریک گردش خون در پوست سر است و برای انجام این کار هیچ راهی بهتر از استفاده از فلفل قرمز نیست. فلفل قرمز حاوی کپسایسین است که باعث تشدید جریان خون می‌شود.

روغن گل زعفران

روغن گل زعفران مانند روغن رزماری و جوجوبا فولیکول‌های خشک شده را تقویت کرده و شوره سر را از بین می‌برد. این ماده به سلول و فولیکول‌های سر نفوذ کرده و پوست سر را از درون تقویت می‌کند. کافیست آن را روی پوست سرتان ماساژ دهید تا بلافاصله متوجه بهبود رشد و درخشش موهایتان شوید.

تخم مرغ

تخم مرغ به دلیل داشتن سطح بالای پروتئین موجب رشد مجدد مو می‌شود. ۷۰ درصد موی سر شما متشکل از پروتئین کراتین است که تخم مرغ می‌تواند مکمل آن باشد. تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون در کاسه مخلوط کنید و بگذارید حداقل ده دقیقه پس از شستشو روی موهایتان بماند. بعد از اینکه کاملا جذب شد، موهایتان را با مرطوب‌کننده و نرم‌کننده بشویید.

Call Now Button