چگونه ساکنان کاندو و خانه های B.C می توانند برای گرمای شدید آماده شوند

هوای گرم در هفته‌های اخیر بسیاری از مناطق غربی کانادا را سوزانده و ده‌ها رکورد دمایی را شکسته و شرایط را برای مجموعه‌ای از آتش‌سوزی‌های ویرانگر در سراسر BC و آلبرتا فراهم کرده است.

برخی از دانشمندان آب و هوا گفته اند، احتمال آب و هوای گرم بهار حداقل پنج برابر بیشتر شده که به دلیل تغییرات اقلیمی ناشی از انسان است و احتمالاً تابستان گرم بعدی در راه است. این امر گروهی از کارشناسان را بر آن داشته است تا توصیه های عملی را در مورد چگونگی سازگاری با گرما به اشتراک بگذارند.

Joanna Eyquem، مدیر عامل زیرساخت های مقاوم در برابر آب و هوا در مرکز Intact Centre on Climate Adaptation گفت، مجموعه ای از هواهای گرم اخیر در سراسر وسترن کانادا ممکن است باعث شود مردم احساس اضطراب یا حتی ناتوانی کنند. او گفت، تحقیقات نشان داده است، دادن راه حل های عملی به افراد، به آنها کمک می کند تا کنترل بیشتری داشته باشند.

Eyquem می گوید: مردم به نوعی از تصمیماتی که می توانند برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای خود اتخاذ کنند آگاه هستند، اما آنها واقعاً از آنچه می توانند برای کاهش خطرات آب و هوایی برای خود و زندگی روزمره خود انجام دهند آگاه نیستند.

توصیه‌ها شامل ارتقاء بدون هزینه، کم هزینه و کمی پیچیده‌تر خانه‌های مستقل، آپارتمان‌ها و کاندوها می‌شود. Eyquem گفت، آنها طوری طراحی شده اند که تا حد امکان برای افراد زیادی – هم اجاره کنندگان و هم صاحبان خانه – قابل دسترسی باشند تا مردم بتوانند به خودشان کمک کنند.

راهنمای گرما به دنبال گزارش خلاصه‌ای است که سال گذشته توسط Eyquem منتشر شد، که شرح می‌دهد شهرداری ها، مالکان خانه‌ها، صاحبخانه‌ها و مستاجران چه کاری می‌توانند انجام دهند تا خود را با گرم شدن جهان وفق دهند و تا حد امکان راحت بمانند.

آن گزارش جوامع بسیاری را در سراسر BC یافت که انتظار می رود در یکی از سه “منطقه قرمز” کانادا باشند، جایی که افزایش شدید دما در جوامع در مرز ایالات متحده، ساحل شمالی دریاچه Erie از طریق St. Lawrence River Valley در انتاریو و کبک، و مناطق جنوبی بریتیش کلمبیا رخ خواهد داد.

در نیمه آخر این قرن، کلونا احتمالاً گرمترین حداکثر دما و طولانی ترین موج گرما را در بین شهرهای بزرگ کانادا خواهد دید. انتظار می رود جوامع داخلی کوچکتر مانند Kamloops، Penticton، Creston و Vernon نیز به دمای مشابهی برسند.

Intact Centre قبلاً دستورالعمل مشابهی را برای محافظت در برابر خطر سیل و آتش سوزی منتشر کرده بود. اما این اولین بار است که گرمای شدید – چیزی که Eyquem آن را “قاتل خاموش” می نامد – هدف قرار می گیرد.

Eyquem در آن زمان گفت: تأثیر گرما مرگ است.

دستورالعملی که این هفته منتشر شد شامل تهیه برنامه ای برای بررسی افراد آسیب پذیر در طول موج گرما، یافتن راه هایی برای سایه انداختن در خانه با گیاهان و درختان، یا مسدود کردن مستقیم خورشید با نصب پرده ها، پرده های مقاوم در برابر حرارت یا فیلم های پنجره است.

در برخی موارد، توصیه جهانی نیست و باید با جامعه تطبیق داده شود. به عنوان مثال، در حالی که ممکن است در نظر داشته باشید که درختی را در کنار یک خانه بکارید تا از اثرات خنک‌کننده آن در مکانی مانند مترو ونکوور بهره ببرید، Eyquem می‌گوید، این می‌تواند یک پیشنهاد خطرناک در یک شهر مستعد آتش‌سوزی در Okanagan Valley بریتیش کلمبیا باشد.

Eyquem گفت، به دنبال انتشار توصیه‌های عملی و هدفمند برای فاجعه‌ای ترکیبی بعدی است، مانند زمانی که گرمای شدید و دود آتش‌سوزی به طور همزمان وارد می‌شوند. او گفت Intact Centre همچنین مالکان، شهرها و سایر سطوح دولتی را هدف قرار خواهد داد تا بتوانند نقش خود را انجام دهند.

سایر کارشناسان می گویند تمرکز بیش از حد بر روی کارهایی که افراد باید انجام دهند تا خود را برای پیامدهای ناشی از تغییرات آب و هوایی آماده کنند، می تواند تمرکز بر راه حل های اصلی را در معرض خطر قرار دهد.

Betsy Agar مدیر برنامه ساختمان در اتاق فکر آب و هوا در Pembina Institute گفت، ممکن است بتوانید مقداری از نور خورشید را که وارد خانه می شود منحرف کنید، اما چیزی که در نهایت باید اتفاق بیفتد یافتن راهی برای مهر و موم کردن کلی ساختمان ها و رسیدن به سیستم های گرمایش و تهویه کم کربن است.

یکی از بزرگترین مشکلاتی که بر سر راه بازسازی های عمیق قرار دارد، یافتن راهی برای پرداخت هزینه آن است. برخی از راه حل ها در زمینه انرژی، گرمایش و سرمایش قبلا ارائه شده است، مانند تخفیف دولت و BC Hydro برای پمپ های حرارتی. اما این موارد اغلب فقط برای صاحبان خانه اعمال می شود.

Call Now Button