کانادا به زودی دلار دیجیتال خود را معرفی خواهد کرد

بانک مرکزی کانادا اخیراً طرح راه اندازی دلار دیجیتال کانادا یا ارز دیجیتال بانک مرکزی را معرفی کرده است که به طور ساده که منظور از آن نسخه دیجیتالی پول نقد است.

البته دلار دیجیتال به هیچ وجه جایگزین روش‌های پرداخت فعلی نمی‌شود. اما بانک کانادا به دنبال سیستمی جدید و نوآورانه است تا با روش‌های در حال تغییری که کانادایی‌ها برای پرداخت‌های روزمره خود استفاده می‌کنند، همگام باشد.

بانک مرکزی کانادا یک نظرسنجی عمومی در مورد مواردی که به طور بالقوه می‌تواند در راه اندازی سیستم دلار دیجیتال کانادا گنجانده شود، برگزارکرد.

کارولین راجرز معاون ارشد رئیس‌جمهور کانادا، در بیانیه‌ای گفت: ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم همه افراد جامعه همیشه می‌توانند در موضوعات و تصمیم گیری‌های اقتصادی کشور مشارکت داشته باشند. این به معنای آمادگی برای هر آنچه که در آینده با آن مواجهیم خواهد بود.

وی گفت، نظر کانادایی‌ها و مردم جوامع مختلف در مورد طراحی دلار دیجیتال حائز اهمیت است. این امر به ما کمک می‌کند تا بهترین شیوه طراحی را پیش بگیریم و مطمئن شویم که ارز دیجیتال کشورمان مطمئن و قابل اعتماد است.

بانک کانادا گفت، دلار دیجیتال همان ارزش دلاری اسکناس‌های فیزیکی را خواهد داشت. و برای همه افراد قابل دسترسی خواهد بود. دلار دیجیتال کانادا برای موراد روزمره از جمله خرید از خواربار فروشی، خرید سوخت و بنزین و سایر نیازهای روزانه می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. طرح ایجاد دلار دیجیتال نیاز به حمل اسکناس و پول و سکه را از بین می‌برد. و می‌تواند برای خریدهای حضوری و آنلاین مورد استفاده قرار بگیرد.

بانک مرکزی کانادا گفت، ما در حال مطالعه روش‌های مختلف برای امکان استفاده از دلار دیجیتال حتی بدون استفاده از اینترنت است.

دلار دیجیتال همان ارز دیجیتال یا بیت کوین نیست. با وجود ماهیت دیجیتالی آن، ارزش نوع جدید ارز پیشنهادی، مانند ارز دیجیتال یا بیت کوین در نظر گرفته نمی‌شود. زیرا ارزش آنها می‌تواند به طور قابل توجهی در نوسان باشد.

نتایج این نظرسنجی عمومی اواخر سال جاری منتشر خواهد شد.

Call Now Button