والدین می گویند مدارس کاملاً جدید New West بسیار گرم هستند

والدین دانش‌آموزان دو مدرسه New Westminster می‌گویند، ساختمان‌ها برای یادگیری بسیار گرم هستند و خواهان اقدام دولت هستند.

ساختمان‌های New Westminster Secondary و Skwo:wech Elementary زیبا و کم‌مصرف هستند، اما پنجره‌های شیشه‌ای بزرگ داشته و تهویه‌ی مطبوع ندارند و کلاس‌های درس را در هفته‌های گرم غیرمنتظره مانند این خفه می‌کنند.

Laura Kwong رئیس District Parent Advisory Council می گوید، والدین گزارش داده اند دمای کلاس در این ماه به 31 درجه سانتیگراد رسیده است. ما شنیده ایم که برخی از دانش آموزان به دلیل تجربه علائم گرمازدگی به خانه می روند.

علاوه بر این، زمانی که دود آتش سوزی در منطقه پخش شده است، پنجره ها را نمی توان به راحتی برای تهویه باز کرد. او این سوال را مطرح می کند که چرا مدارس طوری طراحی نشده اند که دارای تهویه مطبوع باشند، به خصوص که تغییرات آب و هوایی باعث می شود هوای گرم و نامناسب رایج تر شود.

ساختمان جدید 107 میلیون دلاری New Westminster Secondary در ژانویه 2021 افتتاح شد که گران ترین پروژه ساخت مدرسه با بودجه دولت استانی است. به عنوان تنها مدرسه متوسطه عمومی در New Westminster، این یک ساختمان LEED Gold است که توسط KMBR Architects Planners Inc. طراحی شده و دارای فناوری های خنک کننده غیرفعال است – اما سیستم HVAC آن فقط فیلتر هوا دارد، نه خنک کننده.

Kwong گفت، Skwo:wech در جون 2022 افتتاح و با مشکلات مشابهی روبرو است.

واضح است که طراحی با نیازهای آب و هوای امروزی مطابقت ندارد.

Kwong گفت، برخی از معلمان فن ها را از خانه می آورند، اما این کافی نیست. او خواهان اقدام از ناحیه مدرسه و وزارت آموزش و پرورش در این مورد است و می گوید، این یک مشکل در آینده بدتر خواهد شد. او می گوید والدین خواهان تخصیص سرمایه جدید برای نصب سیستم های خنک کننده در مدارس هستند.

این منطقه امیدوار است با توجه به تغییرات سریع آب و هوایی که در سال‌های اخیر مشاهده شده، ممکن است بازسازی‌های تهویه مطبوع مورد توجه دولت قرار گیرد.

در این بین، مدیران مدرسه در حال خرید فن های جدید، نصب پرده ها، و تلاش برای بهبود جریان هوا به بهترین شکل ممکن هستند. در برخی موارد، کلاس ها به بیرون یا داخل سالن ورزشی یا کتابخانه منتقل شده اند.

منطقه همچنین از والدین خواست تا به کودکان لباس های خنک بپوشانند و یک بطری آب شخصی به آنها بدهند. همچنین به دانش‌آموزان پیشنهاد شد کیسه‌های یخ یا فن‌های شخصی را به مدرسه بیاورند.

منطقه گفت: اگر نیاز دارید فرزند خود را برای یک یا دو روز در یک دوره گرمتر در خانه نگه دارید، لطفاً غیبت را به دفتر مدرسه اطلاع دهید.

وزارت آموزش بریتیش کلمبیا گفت، دانش‌آموزان زمانی که در کلاس‌هایشان راحت باشند بهتر یاد می‌گیرند و گفت که مدارس می‌توانند برای بهبود HVAC درخواست بودجه کنند.