یک نظرسنجی نشان می‌دهد، کانادایی‌ها سه برابر بیشتر از استرالیایی‌ها بدهی مراقبت‌های بهداشتی دارند

بر اساس یک نظرسنجی اخیر بین کشورها، تقریباً یک نفر از هر شش کانادایی به دلیل هزینه های مراقبت های بهداشتی بدهکار است که این بیش از سه برابر استرالیایی ها است.

این نظرسنجی که در میان 3000 نفر در سراسر کانادا، ایالات متحده و استرالیا انجام شد نشان داد، کانادایی ها پس از ایالات متحده با بالاترین میزان بدهی مواجه هستند.

طبق نظرسنجی PureProfile که از طرف Compare the Market انجام شد، معاینات دندانپزشکی و داروهای تجویزی محتمل ترین منابع بدهی مراقبت های بهداشتی برای هر سه کشور بودند.

بر اساس این نظرسنجی، هزینه های مربوط به مراقبت های بهداشتی 17.5 درصد از کانادایی ها و 15.5 درصد استرالیایی ها را بدهکار کرده است.

نسل‌های جوان‌تر از هر دو کشور به احتمال بیشتری دچار بدهی شدند. این نظرسنجی نشان داد، کانادا بیشترین شکاف جنسیتی در بدهی های مربوط به مراقبت های بهداشتی را در بین این سه کشور دارد: 20 درصد از زنان کانادایی برای قبض های پزشکی بدهکار شده اند، در مقایسه با 15 درصد مردان.

پاسخ دهندگان دو کشور کانادا و استرالیا، نسبت به ایالات متحده که پاسخ دهندگان به طور متوسط 9358 دلار آمریکا بدهکار بودند، با بدهی مراقبت های بهداشتی کمتری مواجه بودند. آمریکایی‌های بین 45 تا 54 ساله با بالاترین سطح بدهی مواجه بودند و 45 درصد با صورت‌حساب‌های پزشکی معوقه مواجه بودند.

در رتبه دوم، کانادایی‌ها به طور متوسط 6022 دلار بدهی مراقبت‌های بهداشتی داشتند، در حالی که استرالیایی‌ها حدود یک سوم آن را بدهکار بودند که میانگین آن 2082 دلار آمریکا بود.

در کانادا، دسترسی همگانی به مراقبت های دندان قرار است تا سال 2025 به طور کامل اجرا شود. کودکان زیر 12 سال که از خانواده های کم درآمد هستند در حال حاضر واجد شرایط دریافت مزایای دندانپزشکی کودکان از طریق آژانس درآمد کانادا هستند. این مزایا که در پاییز گذشته اجرا شد، تا 650 دلار به ازای هر فرزند و اولین گام به سوی ایجاد یک برنامه ملی مراقبت از دندان بود، که یک وعده کلیدی در توافقنامه اعتماد و تامین لیبرال ها با NDP بود.

مزایای فعلی برای خانواده هایی که درآمد خانوار آنها کمتر از 90000 دلار در سال است، بسته به درآمد خالص از 260 تا 650 دلار برای هر فرزند متغیر است. دولت فدرال تخمین می زند 500000 کودک از این حمایت بهره مند شوند که تا 30 جون 2024 در دسترس است.

امسال، انتظار می‌رود این پوشش به نوجوانان، سالمندان و افرادی که دارای معلولیت هستند گسترش یابد.

دولت لیبرال گفت، این مزایا به منظور ارائه تسهیلات هزینه زندگی به کانادایی های کم درآمد است.

Andrew Scheer رهبر محافظه‌کار مجلس نمایندگان، گفته است مزایای فعلی دندانپزشکی سطحی است و توزیع پول نقد می‌تواند باعث تورم شده و هزینه زندگی را بدتر کند.

در ماه آوریل، گزارشی از مرکز کانادایی سیاست های جایگزین نشان داد که فقط نیمی از کانادایی ها واجد شرایط دریافت مزایای دندانپزشکی کانادا هستند.

هزینه دندانپزشکی برای سال مالی 2022-23، 352 میلیون دلار برآورد شده بود، اما تنها 156.3 میلیون دلار تا پایان ماه مارس پرداخت شده بود که حدود 44 درصد است.

برخی دیگر از دولت فدرال خواسته اند تا اطمینان حاصل کند، طرح جدید پوشش دندانی موجود را تضعیف نمی کند.

در اوایل سال جاری، انجمن دندانپزشکی کانادا یک سند منتشر کرد که در آن از دولت فدرال می‌خواست برنامه‌های بیمه خصوصی دندانپزشکی را حفظ کند و از کلینیک‌های موجود به عنوان بخشی از برنامه اتاوا برای ارائه مراقبت‌های دندان‌پزشکی همگانی استفاده کند.

این گزارش می‌گوید، دندانپزشکان در سراسر کانادا می‌توانند تا 9 میلیون بیمار جدید را در برنامه جدید مراقبت‌های دندانپزشکی عمومی دولت ببینند، اما هشدار می‌دهد به سیاست‌های جدید نیاز است.

این توصیه ها شامل استفاده از مطب های دندانپزشکی موجود، رسیدگی به کمبود نیروی انسانی تا مردم مجبور نباشند لیست انتظار طولانی را تحمل کنند، و اطمینان از اینکه هزینه های درمان به طور کامل پوشش داده شده است، و انجام یک نظرسنجی در مورد سلامت دهان و دندان است.

این انجمن همچنین از دولت می‌خواهد کارفرمایان را تشویق کند تا به ارائه بیمه دندانپزشکی به کارگران ادامه دهند.

دکتر Lynn Tomkins رئیس انجمن دندانپزشکی کانادا گفت: ما نگران هستیم آنچه دولت مطرح می‌کند، اکوسیستم فعلی مزایای بهداشتی تحت حمایت کارفرمایان ثالث را مختل نکند.

ما نمی خواهیم ببینیم کسی برنامه دندانپزشکی خود را از دست می دهد.

Call Now Button