هشدار سازمان بهداشت عمومی تورنتو، به راکون‌ها نزدیک نشوید

سازمان بهداشت عمومی تورنتو به مردم هشدار داد به راکون ها نزدیک نشوند. این سازمان می گوید میزان صدمه راکون ها به مردم در هفته ‌های اخیر افزایش داشته است. این سازمان همچنین از افزایش قابل توجه تعداد راکون های بیمار و زخمی خبر داد.

این هشدار پس از آن صادر شد که تعداد زیادی از مردم تورنتو مورد چنگ زدن یا گاز گرفتن راکون ها قرار گرفتند.

در سال جاری سازمان بهداشت عمومی تورنتو 88 گزارش از گاز گرفتن یا چنگ زدن افراد توسط راکون ها دریافت کرده است که نشان دهنده افزایش 117 درصدی نسبت به مدت مشابه در میانگین پنج سال بین 2018 تا 2022 است.

شهرداری تورنتو گفت، بیش از 80 درصد افرادی که مورد گاز گرفتگی یا چنگ زدن راکون ها قرار گرفتند، تحت درمان پیشگیری از هاری قرار گرفتند زیرا راکون ناقل پرخطر این بیماری هستند.

دکتر ایلین دی ویلا مسئول پزشکی تورنتو توصیه کرد، افراد از تماس با راکون ها و سایر حیوانات وحشی خودداری کنند، درمان هاری بسیار ناراحت کننده است. اگر بعد از قرار گرفتن در شرایط ابتلا، واکسن هاری به سرعت زده شود، موثرتر واقع می شود. واکسن هاری بسیار موثر است اما باید قبل از ظاهر شدن علائم تزریق شود. خطر ابتلا به هاری در تورنتو کم است اما اگر درمان نشود، کشنده است.

سازمان بهداشت عمومی تورنتو اعلام کرد، در صورت مشاهده راکون بیمار یا راکونی که رفتار عجیب و غریب دارد، با 311 تماس بگیرید. همچنین از غذا دادن به حیوانات وحشی مانند راکون و سنجاب و از نگهداری حیوانات وحشی به عنوان حیوان خانگی خودداری کنید.

این سازمان توصیه کرد، اگر یک راکون شما را گاز گرفت یا چنگ زد، محل زخم شده را با آب و صابون حداقل به مدت 15 دقیقه بشویید و سپس یک ماده ضد عفونی کننده روی آن بمالید.

Call Now Button