کار با سیستم ‌عامل iOS راحت تر است یا اندروید؟

گزارش جدید وبسایت GreenSmartphones نشان داد، کاربران اندروید نسبت به کاربران iOS با مشکلات کاربری کمتری مواجه می‌شوند. و سیستم‌عامل اندروید به لحاظ درک بصری احتمالا در جایگاهی برتر از iOS قرار می‌گیرد.

این گزارش، داده‌های موتورهای جستجو و تعداد دفعات جستجوی کاربران هر 2 سیستم‌عامل برای کمک گرفتن در زمینه مواردی مانند ضبط محتوای صفحه، ثبت اسکرین‌شات و اشتراک‌گذاری لوکیشن را بررسی کرده است.

این پژوهش نشان داد کاربران آیفون در ایالات‌متحده هر ماه تقریبا 358 هزار بار درباره این موارد جستجو می کنند. این رقم در مقایسه با کاربران اندروید به میزان حیرت‌انگیز 58 درصد بیش‌تر است کاربران اندروید هر ماه 226 هزار مورد جستجو انجام می دهند. این در حالیست که تعداد کاربران هر 2 سیستم‌عامل در ایالات‌متحده تقریبا با یکدیگر برابر است.

بیش‌ترین میزان اختلاف در مورد جستجوی “نحوه پاک کردن کل محتوا و تنظیمات” است. میزان جستجوی کاربران iOS در این مورد 6 برابر بیشتر از کاربران اندروید است.

در این نظرسنجی، 12 عملیات رایج مورد مقایسه قرار گرفته و اندروید در 10 مورد از آنها عملکرد بهتری نسبت به iOS داشته اند. به عبارت دیگر در 10 مورد، کاربران اندروید نیاز کمتری به جستجو در مورد دستورالعمل‌ها داشتند.

سیستم‌عامل اندروید در زمینه تهیه اسکرین‌شات و اسکن کدهای QR در جایگاهی پایین‌تر از iOS قرار گرفت.

بحث در مورد نقاط برتری اندروید و iOS نسبت به یکدیگر از مدت‌ها قبل جریان داشته و قابلیت‌های انعطاف‌پذیری و سفارشی‌سازی اندروید در برابر سرعت و امنیت بلندمدت iOS قرار می گیرد، اما یافته‌های این پژوهش جدید نشان داد، برای کاربران عادی، استفاده از اندروید احتمالا آسان‌تر از iOS خواهد بود.

Call Now Button