یک شرکت روباتیک مستقر در نورث ونکوور، 2 میلیون دلار کمک دولتی برای تقویت و توسعه کارش دریافت کرد

یک شرکت روباتیک در نورث ونکوور، 2 میلیون دلار از دولت فدرال دریافت کرده است تا تجارت پیشرفته خود را تقویت و به بازارهای جدید گسترش دهد.

این شرکت محلی یک ربات جوشکار منحصر به فرد را توسعه داده است که اساسا فرآیند جوشکاری لوله های مورد استفاده در صنایع مختلف را خودکار می کند، تا این فرآیند سریعتر و کارآمدتر شود.

سروش کریم زاده مدیر عامل شرکت Novarc گفت: کار با ربات جوشکار می تواند بهره وری را سه تا پنج برابر افزایش دهد و تعداد جوش هایی را که نیاز به تعمیر دارند به طور چشمگیری کاهش دهد. استفاده از ربات همچنین می تواند به جوشکاران با تجربه کمتر، اجازه دهد کارهایی را انجام دهند که معمولاً فقط یک جوشکار بسیار ماهر و با تجربه قادر به انجام آن است.

کریم زاده گفت: این مهم است، زیرا بسیاری از جوشکاران باتجربه در حال رسیدن به سن بازنشستگی هستند و در چند سال آینده حدود 400000 جوشکار ماهر کاهش خواهند یافت.

فناوری Novarc که در یک پارک تجاری در نزدیکی Ironworkers Memorial Second Narrows Crossing قرار دارد، ممکن است برای عموم مردم شناخته شده نباشد. کریم زاده گفت: اما در بازار تولید جهانی، تقاضای زیادی برای ربات ها وجود دارد.

مشتریان این شرکت معمولاً شرکت های ساخت و ساز تدارکات مهندسی یا پیمانکاران مکانیکی هستند که لوله هایی را برای کاربران نهایی از صنایع نفت و گاز گرفته تا پیمانکاران آب و فاضلاب و کارخانه های کشتی سازی می سازند.

این شرکت تاکنون 80 ربات خود را در سراسر آمریکای شمالی، بریتانیا، آلمان، عربستان سعودی، استرالیا و چین نصب کرده است. قیمت هر ربات تقریباً 500000 دلار آمریکا است. کریم زاده گفت، مشتریان می توانند انتظار داشته باشند که بین 6 تا 18 ماه ربات خود را تحویل بگیرند.

این شرکت در حال حاضر نزدیک به 100 کارمند دارد. کریم زاده گفت، Novarc انتظار دارد 50 کارمند دیگر اضافه کند زیرا کمک مالی فدرال به گسترش تجارت در بازارهای جدید کمک می کند.

وی گفت: ما اروپا، خاورمیانه و آسیای جنوب شرقی را هدف قرار داده ایم.

این شرکت همچنین امیدوار است فناوری مورد استفاده در ربات‌های جوشکار با هوش مصنوعی را ارتقا دهد که به هر ربات امکان می‌دهد با استفاده از این فناوری از دیگران بیاموزد.

این شرکت محلی در سال 2013 شروع به کار کرد، زمانی که کریم زاده، مهندس برق با سابقه اتوماسیون صنعتی و تجارت، با یکی دیگر از بنیانگذاران رضا عبدالهی، مهندس با سه دهه تجربه در رباتیک مشارکت خود را آغاز کردند.

این دو پس از اینکه متوجه شدند مشتریان در حال تلاش برای خودکارسازی این فرآیند هستند اما چیزی در بازار برای پاسخگویی به تقاضا وجود ندارد، ربات جوش لوله را ساختند.

یکی از شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های نورث ونکوور، Seaspan Shipyards، نیز یکی از سرمایه‌گذاران اولیه در Novarc بود و یک میلیون دلار به عنوان بخشی از تعهدش برای حمایت از شرکای صنعتی تحت برنامه ملی کشتی‌سازی اتاوا به Novarc اختصاص داد.

کریم زاده گفت: از آن زمان ربات های جوشکار در عملیات Seaspan’s Vancouver Drydock در تعمیر کشتی استفاده شده است.

کریم زاده گفت: بنابراین، وقتی کشتی وارد می‌شود و می‌خواهند مثلاً سیستم‌های مدیریت آب را جایگزین کنند و لوله‌های زیادی باید تعویض شوند، از روبات‌های ما برای ساخت این لوله‌ها استفاده می‌کنند.

در اوایل این ماه، Johnathan Wilkinson نماینده نورث ونکوور اعلام کرد، دولت فدرال 2.065 میلیون دلار به Novarc برای توسعه بیشتر تجارت خود کمک خواهد کرد. این بودجه از طریق برنامه افزایش مقیاس تجاری و بهره وری Pacific Economic Development Agency of Canada تامین می شود.

این شرکت توسط روزنامه Globe and Mail به عنوان یکی از سریع ترین شرکت های در حال رشد در کانادا رتبه بندی شده است.

Call Now Button