کانادا یکی از بالاترین نرخ های بیماری التهاب روده در جهان را دارد

زمانی که دکتر David Mack در سال 2001 کار خود را در CHEO آغاز کرد، بیمارستان 90 کودک و نوجوان مبتلا به بیماری التهابی روده را درمان می کرد. بیش از 20 سال بعد، این تعداد به 400 بیمار جوان افزایش یافته و همچنان در حال رشد است.

Mack به عنوان مدیر CHEO’s IBD Centre و استاد دانشکده پزشکی دانشگاه اتاوا، در خط مقدم مقابله با افزایش هشداردهنده بیماری التهابی روده در میان کودکان کانادایی قرار دارد. مانند سایرین، او از دولت ها می خواهد که از نیازهای سلامت جسمی و روانی ناشی از بیماری مزمنی که بیماران را در طول زندگی آنها همراهی می کند، حمایت بیشتری کنند.

دکتر Mack ، IBD را با دیابت وابسته به انسولین مقایسه می کند. وی گفت: بیماری Crohn و ulcerative colitis نیز غیرقابل درمان و مادام العمر هستند. درمان‌های پزشکی هم برای کنترل آنها و هم برای حفظ کنترل شرایط بیماری زمینه‌ای استفاده می‌شود.

کانادا به دلایلی که به طور کامل شناخته نشده است، در میان بالاترین میزان IBD در جهان قرار دارد.

گزارشی که در این هفته توسط Crohn’s and Colitis Canada منتشر شد، نگاهی هشیارانه به رشد موارد IBD در بین تمام گروه های سنی در سراسر کشور ارائه می دهد. این سازمان هر پنج سال یک بار گزارشی از تاثیر IBD منتشر می کند که شامل بیماری Crohn و ulcerative colitis می شود.

این گزارش نشان داد، تعداد افراد مبتلا به IBD در کانادا به سرعت در حال افزایش است. در حال حاضر 322600 نفر یا 0.8 درصد جمعیت وجود دارد که از 270000 نفر در سال 2018 افزایش یافته است.

تا سال 2035، این گزارش پیش بینی می کند، 470000 کانادایی مبتلا به IBD، 1.1 درصد از جمعیت را تشکیل می دهند.

بر اساس این گزارش، هر 48 دقیقه یک نفر در کانادا به این بیماری مبتلا می شود.

گروه کانادایی‌های مسن‌تر، سریع‌ترین رشد را در موارد IBD در کانادا نشان می‌دهند، زیرا درمان‌ها بهبود می‌یابد و افراد طولانی‌تر با این بیماری زندگی می‌کنند.

اما رشد سریع موارد در بین کودکان نگرانی های خاصی را ایجاد می کند.

تشخیص های جدید با بیشترین سرعت در کودکان زیر شش سال در حال افزایش است. کودکان معمولاً به بیماری گسترده‌تر و نرخ بالاتر کولیت حاد مبتلا می‌شوند. آنها همچنین در معرض خطر تاخیر رشد، تاخیر در بلوغ و نقص رشد استخوان هستند.

مهمتر از همه، کودکانی که مبتلا به IBD تشخیص داده می شوند، نرخ های اضطراب و افسردگی به طور قابل توجهی بالاتری دارند و گزینه های درمانی برای آنها محدودتر از بزرگسالان است.

اگرچه تعداد رو به رشدی از درمان‌ها برای IBD تایید شده توسط Health Canada وجود دارد، اما اکثر آنها روی کودکان آزمایش نشده‌اند و باید توسط متخصصان IBD اطفال استفاده شوند.

در انتاریو، برخی از این متخصصان، از جمله CHEO’s Mack، استان را تحت فشار قرار می‌دهند تا برای درمان و مراقبت از کودکان مبتلا به IBD پول بیشتری سرمایه گذاری کنید.

وی گفت، در زمینه اطفال نیازها برای همه یکسان نیست. برخی از شرایط شاهد افزایش گسترده هستند و به بودجه خاصی بیش از بودجه عمومی نیاز دارند.

او افزود، برای جوانانی که مبتلا به IBD تشخیص داده شده و تحت درمان قرار می‌گیرند، حمایت‌های بیشتری از سلامت روان مورد نیاز است، زیرا کودکان دو برابر خطر تأثیرات سلامت روان از جمله اضطراب و افسردگی را دارند. این برای بیماران و والدین آنها سخت است. ما باید منابع مناسب را به دست آوریم.

دکتر Eric Benchimol رئیس مشترک گزارش و استاد اطفال و اپیدمیولوژی بالینی در دانشگاه تورنتو گفت، کمبود بودجه به این معناست که بسیاری از کودکان مبتلا به IBD، مراقبت‌های بهداشت روانی مورد نیاز را ندارند.

ارزش داشتن یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشت روانی که در مراقبت از این کودکان مشارکت داشته باشد بسیار زیاد است. این یکی از چیزهایی است که کمبود داشته است.

او گفت، کلینیک CHEO یک مددکار اجتماعی دارد. SickKids در تورنتو، جایی که Benchimol مستقر است، یک روانشناس به عنوان بخشی از کلینیک IBD خود دارد، اما حقوق آنها از طریق کمک های مالی پرداخت می شود.

وی گفت، نیازهای ویژه کودکان و تعداد رو به رشد کانادایی های مبتلا به IBD نیازمند رویکردهای جدید از جمله مراقبت های بین رشته ای بیشتر برای کودکان و افزودن برخی مراقبت های مجازی برای بیماران بزرگسال است.

کانادا در میان بالاترین میزان ابتلا به IBD در جهان قرار دارد و از نظر میزان تشخیص کودکان پس از نروژ در رتبه دوم قرار دارد.

گزینه های درمانی همچنان در حال رشد هستند، اما هیچ درمان و هیچ پیشگیری وجود ندارد.

بسیاری از محققان بر روی بررسی عوامل خطر با هدف کاهش موارد تمرکز دارند.

Benchimol گفت: واقعیت این است که تا زمانی که ریسک افراد را تغییر ندهیم، شیوع همچنان افزایش خواهد یافت.

اگرچه علت دقیق IBD ناشناخته است، ژنتیک، محیط و میکروبیوم از جمله عوامل ریسک هستند.

بیماری های خود ایمنی باعث التهاب، زخم و خونریزی در روده می شوند که می تواند به سایر قسمت های بدن گسترش یابد.

Call Now Button