آیا بهترین تاریخ مصرف درج شده بر روی غذاها مهم است؟

ممکن است مردم تصور اشتباهی در مورد بهترین زمان مصرف غذاها داشته باشند. از دولت خواسته شده اهمیت ذکر بهترین زمان مصرف غذاها را بررسی کند.

جان بیلی، مدیر عامل بانک غذای رجاینا می گوید، بهترین زمان مصرف غذا اغلب با تاریخ انقضا اشتباه گرفته می شود، در صورتی که این دو بسیار متفاوت هستند. بهترین زمان مصرف، بسته به نوع غذا، مدت زمانی است که غذاها واقعا برای خوردن مناسب هستند. اما شما می توانید از چند هفته تا چند ماه تا حتی یک سال یا بیشتر، با خیال راحت از غذایی که از تاریخ بهترین زمان مصرف آن گذشته، لذت ببرید.

اما پس از پایان تاریخ انقضا، غذا ناسالم تلقی می‌شود. بهترین تاریخ مصرف زمانی را نشان می دهد که یک ماده غذایی خواص خاص خود را حفظ می کند و پس از آن شروع به افت کیفیت خواهد کرد.

برای اقلامی مانند لبنیات و گوشت، غذا می‌تواند به سرعت پس از بهترین تاریخ مصرف خراب شود. به گفته بیلی، مطمئن‌ترین راه برای بررسی، بوییدن غذا به جای آزمایش طعم آن است.

موسسه Second Harvest، یک موسسه خیریه نجات غذا در کانادا، زنگ خطر را در مورد تصور غلط بین بهترین تاریخ مصرف و تاریخ انقضا به صدا در آورد. آنها می گویند این امر منجر به دور ریختن غیرضروری مواد غذایی و ناامنی غذایی می شود و اکنون از دولت فدرال می خواهند به آن رسیدگی کند.

به گفته بیلی، با افزایش تورم مردم بیش از هر زمان دیگری به بانک‌ های غذا روی می‌آورند، بنابراین هرگونه تغییر در بهترین زمان مصرف، برای آنها یک پیروزی محسوب می‌شود. ما در کشوری زندگی می کنیم که برای هر شهروند غذای کافی تولید می کند، با این حال هفت یا هشت میلیون نفر داریم که روزانه با ناامنی غذایی مواجه هستند. هر کاری که بتوانیم برای از کاهش دور ریختن موادغذایی و رساندن مواد غذایی با کیفیت خوب به دست مردم انجام دهیم، حتما مفید خواهد بود.

این موسسه خواستار حذف بهترین زمان مصرف نیست، بلکه می خواهد مجددا بررسی شود چه غذاهایی به این تاریخ نیاز دارند. آنها معتقدند بهترین زمان مصرف فقط باید بر روی تعداد کمی از غذاها نوشته شود.

Call Now Button