با اجتناب از انجام این کارها پروازی آرام و بی دغدغه داشته باشید

سفر با هواپیما می تواند یک تجربه اضطراب آور باشد. مردم خسته و بداخلاق هستند و معمولا به راحتی از کوره در می روند. به همین دلیل کارشناسان فهرستی از مواردی را لیست کرده اند که مسافران برای اینکه بتوانند سفر آرام و بی دغدغه را پشت سر بگذارند، باید از انجام آنها اجتناب کنند. با ما همراه باشید تا با برخی از این موارد آشنا شویم.

در دسترس نبودن گذرنامه

به همراه نداشتن و در دسترس نبودن گذرنامه در هنگام عبور از گیت فرودگاه، یکی از مواردی است که روند سفر افراد را بسیار کند کرده و باعث تاخیر می شود.

جین فراولی که همیشه در سفر است می گوید، مهم است گذرنامه خود را در جایی قرار دهید که در صورت نیاز بتوانید فورا به آن دسترسی پیدا کنید. من بارها در فرودگاه ها دیده ام که افراد در هنگام عبور از گیت فرودگاه، دیوانه وار وسایل خود را به دنبال گذرنامه می گردند.

در مورد صحبت کردن با افراد در اطرافتان محتاط باشید

اگر بغل دستی شما در هنگام پرواز از هدفون استفاده می کرد به خواسته او احترام گذاشته و با وی هم کلام نشوید. او با این کار نشان می ‌دهد تمایلی به صحبت با هیچ کس ندارد.

در این گونه موارد تنها در صورت ضرورت با بغل دستی تان ارتباط برقرار کنید. اگر به شانه کسی که هدفون به سر دارد ضربه بزنید، این کار بیشتر از آن چیزی که تصور می کنید باعث ناراحتی وی می شود.

با رفتار خود نشان دهید که از آدامس جویدن بغل دستی تان ناراحت هستید

اگر در هواپیما در کنار کسی نشستید که آدامس خود را باد کرده و می ترکاند، هر بار که او این کار را انجام می داد از جا بپرید. به این صورت به طور غیر مستقیم به او نشان می ‌دهید از این رفتار او آزرده خاطر شده اید. اگر این کار موثر نبود مستقیم به او تذکر بدهید.

فرزند دیگران را داخل هواپیما تربیت نکنید

معمولا سفر هوایی برای کودکان یک کابوس واقعی است، زیرا باعث اضطراب آنها می شود و به همین دلیل آنها شروع به جیغ زدن و لگد زدن به صندلی ها می کنند.

در این مواقع باید بدانید شما والدین آن کودک نیستید و وظیفه تربیت او را برعهده ندارید. وظیفه آرام کردن کودک را به والدینش بسپارید.

اگر والدین کودک کاری برای آرام کردن او انجام ندادند، از مهماندار هواپیما بخواهید در این مورد دخالت کند.

بیش از حد به مهمانداران و پرسنل پرواز نزدیک نشوید و با آنها رابطه دوستانه برقرار نکنید

در هنگام پرواز سعی کنید حد و حدود خود با مهمانداران هواپیما را رعایت و از انجام رفتارهای نامناسب و ناپسند خودداری کنید.

در حین پرواز مشروبات الکلی ننوشید

سعی کنید در داخل هواپیما و در حین پرواز مشروبات الکلی مصرف نکنید. زیرا حتی اگر شما فرد نرمالی باشید، باز هم در هنگام مستی ممکن است تا حدی کنترل خود را از دست داده و رفتارهایی انجام دهید که شایسته شما نیست.

کارشناسان نیز معتقدند مصرف الکل در هنگام پرواز باعث ایجاد مه مغزی در فرد می شود. زیرا انسان در هنگام پرواز به دلیل کاهش اکسیژن هوا دچار بی حالی می‌ شود و اگر این موضوع با مصرف الکل همزمان شود باعث ایجاد حس خستگی و اختلال در توانایی های شناختی فرد می شود.

Call Now Button