تابلوهای “منطقه بدون سلاح هسته ای” در اطراف ونکوور چه هستند

شهر ونکوور رسما یک منطقه عاری از سلاح هسته ای است.

این منطقی است، زیرا کانادا هیچ سلاح هسته ای ندارد. و شهر ونکوور، بدون سیستم های هسته ای یا پایگاه های نظامی قابل توجه، مکانی عجیب برای ذخیره آنها خواهد بود.

با این حال، حداقل دو تابلو وجود دارد، یکی در بزرگراه Lougheed و دیگری در خیابان McGill در نزدیکی Iron Workers Memorial Bridge که اعلام می کند این شهر محل نگهداری هیچ یک از سلاح های فوق مخرب نیست.

این به این دلیل که در اوایل دهه 80، ونکووری ها به طرح دولت فدرال که به ایالات متحده اجازه می داد این تسلیحات را در کانادا امتحان کنند، اعتراض کردند. این امر، آمیخته با احساسات ضد هسته ای، منجر به اتخاذ موضع رسمی شهرداری در مورد سلاح های هسته ای شد.

یکی از سخنگویان شهرداری می گوید، در سال 1983، شورای شهر به تعیین ونکوور به عنوان یک منطقه عاری از سلاح هسته ای رأی داد، که تا حد زیادی نمادین بود.

برای اعلام این پیام، تابلوهایی در سطح شهر نصب شد.

در حالی که این تابلوها برای چند دهه حفظ شدند، از المپیک 2010 به تدریج ناپدید شدند و دیگر جایگزین نمی شوند. شهرداری سابقه ای از محل حضور آنها ندارد، اما می گوید عموماً در ورودی های شهر بوده اند.

احتمالاً قبلاً این علائم را دیده اید، اما ممکن است توجه شما را جلب نکرده باشند. خود نشانه ها به جز عبارت «سلاح هسته ای» چندان چشم نواز نیستند. طراحی ساده قهوه ای و سفید آن چندان چشمگیر نیست و خیلی بزرگ نیستند و به پایه چراغ ها متصل هستند.

به احتمال زیاد، آخرین نشانه ها بیشتر دوام نمی آورند. زیرا طول عمر تابلوهای شهری حدود 10 تا 12 سال است.

Call Now Button