گزارش جدید در مورد استانداردهای زندگی در کانادا

گزارش جدید TD نشان می‌دهد، استانداردهای زندگی در کانادا بسیار پایین تر از سایر کشورهای پیشرفته است.

بر اساس این گزارش، کانادا علیرغم بهبود اقتصادی در سال‌های اخیر، از نظر بهبود استاندارد زندگی از ایالات متحده و سایر اقتصادهای پیشرفته دنیا عقب است.

مارک ارکولائو اقتصاددان TD می گوید، رشد اقتصادی با تولید ناخالص داخلی و کیفیت استانداردهای زندگی در کانادا فرق دارد.

وی گفت، یک سال قبل از همه گیری، کانادا با میانگین رشد کمی بیش از دو درصد در سال، که بالاتر از میانگین ۱.۴ درصد کشورهای گروه هفت بود، بسیار به ایالات متحده نزدیک بود. اما پس از همه‌گیری، کانادا موفق شد بهبود اقتصادی قوی داشته باشد و به یکی از سریع‌ترین نرخ‌های رشد در مقایسه با سایر اقتصادهای پیشرفته تبدیل شود.

بر اساس این گزارش، تولید اقتصادی سرانه کانادا برای سال‌ها در حال کاهش بوده است. در دهه ۱۹۸۰، سرانه ملی کانادا به ازای هر نفر ۴ هزار دلار و بیش از میانگین اقتصادهای پیشرفته بوده، اما اکنون سرانه ملی ایالات متحده با ۸ هزار دلار آمریکا برای هر نفر بالاترین سرانه در میان کشورهای پیشرفته است.

ارکولائو می گوید، تولید ناخالص داخلی واقعی سرانه کانادا با نرخ آهسته تنها ۰.۴ درصد در هر سال رشد کرده که بسیار کندتر از میانگین سایر اقتصادهای پیشرفته (که نرخ سالانه ۱.۴ درصد دارند) است.

به گفته TD در طول ده سال گذشته، استان‌های آلبرتا، ساسکاچوان، و نیوفاندلند و لابرادور که اقتصاد آن‌ها به شدت به مبادله کالا متکی بوده، بالاترین تولید ناخالص ملی را برای هر نفر داشتند. پس از همه گیری، فقط بریتیش کلمبیا و جزیره پرنس ادوارد توانستند تولید ناخالص داخلی خود را به ازای هر نفر به سال‌های قبل از همه گیری برسانند که نشان می‌دهد بدون تغییرات اساسی در رویکرد ما نسبت به بهره‌وری و رشد اقتصادی، چالش‌های استاندارد زندگی کانادایی ها در آینده نیز ادامه خواهند داشت.

Call Now Button