CRA قوانین جدید اعتبار مالیاتی نوسازی خانه خود را اعلام کرد

در میان تغییرات مالیاتی سال 2023 که برای این سال اعمال شد، یکی مربوط به Multigenerational Home Renovation Tax Credit (MHRTC) است. این اعتبار قابل استرداد برای کمک به کانادایی ها برای هزینه بازسازی خانه برای ایجاد یک واحد ثانویه معرفی شده تا یکی از اعضای خانواده که بالای 65 سال سن دارد (یا 18 سال به بالا اگر واجد شرایط دریافت اعتبار مالیاتی ناتوانی است) بتواند با شما زندگی کنند. این اعتبار برای هزینه‌های بازسازی در سال 2023 و بعد از آن در دسترس است.

بیایید قوانین پیرامون این اعتبار جدید را مرور کنیم، و سپس تفسیر Canada Revenue Agency را که ماه گذشته منتشر شد، بررسی کنیم که می تواند برای مالیات دهندگانی که می خواهد به جای بازسازی، خانه جدیدی بسازند، مفید باشد.

بازسازی واجد شرایط، بازسازی ای است که یک واحد ثانویه در خانه شما ایجاد می‌کند که توسط بستگان شما اشغال خواهد شد. این اعتبار شامل 15 درصد از ارزش هزینه های واجد شرایط شما، حداکثر تا سقف 50000 دلار است. بنابراین، اگر 50000 دلار (یا بیشتر) برای بازسازی خرج کنید، اعتبار شما 7500 دلار است.

خویشاوند می تواند پدر یا مادر، پدربزرگ و مادربزرگ، فرزند یا نوه، برادر، خواهر، عمه، عمو، خواهرزاده یا برادرزاده صاحب خانه یا شریک زندگی باشد.

“نوسازی واجد شرایط” نوسازی، تغییری است که در خانه شما انجام می‌شود و طبیعتی ماندگار و یکپارچه برای خانه دارد. بازسازی باید برای ایجاد یک واحد ثانویه در خانه شما انجام شود. یک واحد ثانویه یک واحد مسکونی مستقل با ورودی خصوصی، آشپزخانه، حمام و فضای خواب است. این می تواند به تازگی ساخته شده باشد یا از یک فضای موجود جداش شده باشد و قبلا به عنوان یک واحد مسکونی ثانویه در نظر گرفته نشده باشد.

هزینه ها را فقط در آن سال مالیاتی می توان مطالبه کرد که در آن نوسازی تکمیل شده است. بنابراین، اگر بازسازی‌ها را امسال شروع کنید، اما آنها را در سال 2024 به پایان برسانید، MHRTC فقط در سال 2024 قابل ادعا است.

کدام هزینه ها واجد شرایط هستند؟ تقریباً تمام خدمات نوسازی، همراه با هزینه مجوزها و اجاره تجهیزات مورد استفاده در نوسازی واجد شرایط هستند.

CRA همچنین فهرستی از هزینه‌هایی را ارائه کرده است که واجد شرایط نیستند: هزینه تعمیر یا نگهداری سالانه، لوازم خانگی، دستگاه‌های سرگرمی خانگی، نظارت امنیتی، باغبانی، نگهداری در فضای باز و هزینه‌های تامین مالی (به عنوان مثال سود وام نوسازی خانه یا خط اعتباری). به‌علاوه، نمی‌توانید برای کالاها و خدمات ارائه شده توسط دوست، همسایه یا خویشاوند خود، MHRTC را مطالبه کنید، مگر اینکه آن شخص برای دریافت مالیات کالا و خدمات/مالیات فروش هماهنگ (GST/HST) ثبت نام کرده باشد.

و در حالی که شما مجاز به انجام کار خود هستید، تنها هزینه‌های واجد شرایط برای اعتبار، هزینه‌های مصالح ساختمانی، وسایل، اجاره تجهیزات، نقشه‌های ساختمانی و مجوزها قابل قبول خواهد بود نه دستمزد کار شما و نه ابزار استفاده شده ی شما.

شما همچنین نمی توانید از دو اعتبار استفاده کنید. برخی از هزینه‌های بازسازی، مانند خرید و نصب رمپ ویلچر در صورتی که بستگان شما نتوانند از پله‌ها استفاده کنند، ممکن است واجد شرایط اعتبار مالیاتی هزینه‌های پزشکی (METC) و اعتبار مالیات دسترسی به خانه (HATC) باشند. اگر یکی از این اعتبارات (یا هر دو) را برای آن هزینه‌های نوسازی مطالبه کنید، نمی‌توانید آنها را دوباره تحت MHRTC مطالبه کنید.

همه هزینه‌ها باید با اسناد قابل قبول ارائه شوند، مانند توافق‌نامه‌ها، فاکتورها و رسیدها. آنها باید نوع و مقدار کالاهای خریداری شده یا خدمات ارائه شده را مشخص کنند، همچنین فروشنده/پیمانکار، باید آدرس کسب و کار و شماره ثبت GST/HST خود را نشان دهند. CRA همچنین می‌خواهد تاریخ خرید کالا، تاریخ تحویل کالا و/یا زمان انجام کار یا خدمات را ببیند. رسید یا فاکتورهایی که اثبات پرداخت را نشان می‌دهد، مانند برگه کارت اعتباری یا چک باطل شده نیز لازم است.

Call Now Button