مستاجران کم‌درآمد بریتیش کلمبیا که فکر می‌کردند دستگاه های رایگان تهویه مطبوع دریافت می کنند، با موانعی روبرو هستند

تابستان برای Inderjit Singh Ghuman مستاجر اهل Surrey بریتیش کلمبیا، جالب نیست.

زیرا به معنای شب‌های بی‌قرار با همسر و پسرش در یک سوئیت زیرزمینی در طبقه همکف است که بیش از حد گرم می‌شود و فاقد تهویه مطبوع می باشد.

Ghuman با اشاره به ماه جولای گفت: اینجا در واحد من واقعا ناراحت کننده بود. هوا گرم بود و خانواده من نمی توانستند شب ها بخوابند. زندگی در اینجا در روزهای گرم سخت است.

پسر 18 ساله او در هفته‌های اخیر در شرایط خفقان‌آور برای درس خواندن با مشکل مواجه شده است.

Ghuman ، 48 ساله، برای اضطراب و افسردگی دارو مصرف می کند و نگران است کمبود استراحت اوضاع را بدتر کند.

وقتی او شنید دولت BC کولر گازی رایگان برای افراد آسیب پذیر فراهم می کند، فکر می کرد شب های بی خوابی اش به پایان رسیده است.

اما او با مانعی مواجه شد که مانع از دسترسی برخی از افراد آسیب پذیر به این برنامه می شود، دخالت مالکان.

وکلای مدافع می گویند، نیاز به رضایت صاحبخانه برای دریافت کولر گازی مانعی غیر ضروری است.

Adrian Dix وزیر بهداشت در اواخر جون اعلام کرد، دولت 10 میلیون دلار برای خرید 8000 دستگاه تهویه مطبوع رایگان برای افراد کم درآمد و آسیب پذیر در مدت سه سال تأمین می کند.

این برنامه بخشی از راه حل دولت برای جلوگیری از مرگ و میر بیشتر در پاسخ به گنبد گرمایی سال 2021 است، جایی که بیش از 600 نفر از ساکنان جان خود را از دست دادند زیرا دمای هوای بی سابقه بالا استان را برای روزها درگیر کرده بود.

Susie Rieder سخنگوی BC Hydro گفت، شرکت Crown که مسئول این برنامه است، بیش از 2000 درخواست تحت این طرح دریافت کرده و 1200 درخواست تایید شده است.

Ghuman در مورد این برنامه از Association of Community Organizations for Reform Now (ACORN) که یک گروه حمایت از مستاجران کم درآمد که او یکی از اعضای آن است، شنیده بود.

اما او متوجه شد نمی تواند درخواست دهد زیرا حساب BC Hydro خود را ندارد و اجاره او شامل خدمات آب و برق است.

Ghuman گفت: اکنون غمگین هستم و در این ماه، که ممکن است موج گرمای دیگری در راه باشد، فکر می کنم دولت باید مستاجرینی مانند ما را در نظر بگیرد.

او تنها کسی نیست که با مانع روبرو شده است.

یکی دیگر از مستأجران منطقه ونکوور گفت، صاحبخانه‌اش با تلاش برای تحمیل شرایط خود مانع درخواست او شده است. او از ترس اخراج شدن نمی خواست نام وی فاش شود.

مستأجر گفت: خوابیدن غیرممکن است و ما جای سردی برای رفتن نداریم.

این زن گفت، در طول گنبد گرما، دمای آپارتمان یک خوابه کم ارتفاع او به بیش از 40 درجه سانتیگراد افزایش یافته است.

او گفت، او با نشستن در ماشین یکی از دوستانش که کولرش روشن بود، از گرما فرار کرد.

او گفت: من یک سالمند کم درآمد هستم، نمی توانم یک کولر گازی بخرم و حتی اگر بتوانم، توانایی فیزیکی حمل و جابجایی آن را ندارم. من به کمک نیاز دارم.

او گفت فکر می‌کرد فرآیندی ساده برای تهیه یک دستگاه تهویه مطبوع تحت برنامه دولت وجود دارد.

درعوض، صاحبخانه اش جلوی راهش ایستاد. مستاجر گفت، پس از یک رفت و آمد طولانی، سرانجام صاحبخانه موافقت کرد که رضایت نامه را امضا کند.

اما او بخش‌های مختلفی را که دوست نداشت، خط زد، از جمله بندی که متعهد می‌شود این ملک حداقل یک سال پس از دریافت دستگاه در برنامه مسکن برای مستاجران کم‌درآمد باقی بماند.

Monica Bhandari رئیس New Westminster ACORN گفت، به هیچ وجه مفید نیست که این برنامه به رضایت صاحبخانه نیاز داشته باشد.

وی گفت: من فکر می‌کنم که این یک مانع و خطر احتمالی دیگر را به وضعیت اضافه می‌کند، زیرا وجود طرف دیگری که باید رضایت دهد، احتمال بیشتری برای رد شدن آنها فراهم می‌کند.

او همچنین گفت 8000 دستگاه کافی نیست.

Ravi Kahlon وزیر مسکن در بیانیه‌ای پاسخ داد، مستاجران می‌توانند در صورتی که در قرارداد اجاره‌شان منع نشده باشند، از تهویه مطبوع استفاده کنند.

وی گفت: صاحب خانه ها و مستاجران تشویق می شوند تا با همکاری یکدیگر راه حلی را که برای واحد اجاره ای و ملک مناسب است شناسایی کنند.

اما این بیانیه به برنامه رایگان تهویه مطبوع اشاره نکرد.

Call Now Button