کمک مهاجران کانادا به صنعت ساخت و ساز این کشور

مارک میلر وزیر مهاجرت کانادا می گوید، حل بحران مسکن کانادا، بدون کمک مهاجران جدیدی که دانش خود در زمینه ساخت و ساز را به این کشور می‌آورند، مطلقا ممکن نیست.

میلر گفت، دولت فدرال در تلاش است قیمت مسکن را پایین بیاورد و برای ساخت خانه‌های بیشتر نیاز به کارگران ماهر بیشتر خواهد داشت.

اما گزارش جدید بانک مرکزی نشان می‌دهد، ورود مهاجران بیشتر به کانادا تقاضای مسکن را از سطوح فعلی نیز بالاتر می‌برد. میلر در پاسخ به این تناقض گفت، کسانی که به این کشور مهاجرت می‌کنند منابع زیادی را به همراه دارند و سرمایه وارد کشور می کنند. مردم از ما می‌خواهند آمار مهاجران کانادایی را کاهش دهیم. اما آیا واقعا دوست دارید کارگران ماهری که برای ساخت خانه به آنها نیاز داریم کاهش دهیم؟ آیا واقعا دوست دارید اتحاد بین خانواده‌ها را از بین ببریم و رفاه و سلامت روان آنها را دچار آسیب کنیم؟

کانادا قصد دارد در سال 2024 میزبان 451 هزار مهاجر جدید باشد و پیش‌بینی می‌شود مهاجران جدید کانادا تا سال 2025 به سالانه 500 هزار نفر برسد.

میلر گفت، حدود 60 درصد از مهاجران جدیدی که به کانادا می‌آیند نقش پررنگی در اقتصاد دارند. بسیاری از آنها کارگران ماهر هستند که دولت برای ساخت مسکن به آنها احتیاج دارد و ویزای اعضای خانواده تنها 20 درصد از این آمار را تشکیل می‌دهد.

باهوز دارا عزیز دبیر مطبوعات وزارت مهاجرت هم اعلام کرد، استراتژی‌هایی مانند اکسپرس اینتری یکی از منابع بزرگ کشور محسوب می‌شوند زیرا مستقیما باعث رفع کمبود نیروی کار می‌شوند. این امر در بخش مسکن از اهمیت بیشتری برخوردار است. مثلا انتاریو برای برآورده کردن تقاضای موجود در بازار مسکن به 100 هزار کارگر نیاز دارد.

در حال حاضر صنعت ساختمان کانادا ده‌ها هزار کارگر جدید نیاز دارد و به گفته کارشناسان، موج بازنشستگی کارگران فعلی مشکل را از این هم بدتر خواهد کرد.

بنجامین تال معاون ارشد موسسه CIBC نیز گفت، صنعت ساخت و ساز در حال حاضر خواستار 80 هزار نیروی کار جدید است. کمبود نیرو هزینه‌های ساخت و ساز را افزایش داده و مانع بهره‌وری می شود.

شرکت Canada Mortgage and Housing Corp. پیشبینی می‌کند که علاوه بر خانه‌هایی که در حال حاضر در حال ساخت هستند، کانادا تا سال 2030 به بیش از 3.5 میلیون خانه‌ی دیگر هم احتیاج خواهد داشت. جالب است بدانید سرعت ساخت خانه از سال 2021، 23 درصد کمتر شده است و به نظر می‌رسد کانادا تا پایان سال جاری تنها بتواند 210 تا 220 هزار خانه‌ی دیگر بسازد.

اداره‌ی مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا اعلام کرد، ورود افراد باتجربه در مشاغلی مانند نجاری، لوله کشی و جوشکاری به شدت به بخش ساخت و ساز کمک خواهد کرد. اما مشخص نیست دولت چگونه می‌خواهد مطمئن شود این افراد واقعا در این حوزه کار خواهند کرد.

Call Now Button