قند و چربی، باعث آسیب به سلامت افراد می شوند

مطالعات زیادی در مورد معایب قند و چربی انجام گرفته اند و نتیجه گرفته اند، رژیم غذایی کم چرب بهترین گزینه برای سلامت است. مطالعات اخیر همچنین نشان می دهند، کربوهیدرات در بدن به قند تبدیل می‌شود که دشمن سلامت محسوب می شود.

محققان در نهایت توانستند نشان دادند، رژیم غذایی کم چربی می‌تواند خطر مرگ را تا 34 درصد و رژیم‌های غذایی کم کربوهیدرات خطر مرگ را تا 38 درصد کاهش می‌دهند. این مطالعه جدید نشان داد، رژیم‌های غذایی با چربی اشباع‌شده‌ی کمتر، برای جلوگیری از مرگ و میر در افراد مسن هم اهمیت زیادی دارند.

در این تحقیق محققان دانشگاه هاروارد در کمبریج، ماساچوست و دانشگاه تولین در نیواورلانز و لوئیزیانا با همراهی دانشمندان چینی، داده‌های 371 هزار و 159 آمریکایی 50 تا 71 ساله در دهه 1990 جمع‌آوری و بررسی شد. آنها همچنین نظرسنجی سال 1995 در مورد ارتباط بین رژیم غذایی و طول عمر را مورد مطالعه قرار دادند. در این نظرسنجی افراد به گروه‌های مختلف تقسیم شدند و میزان مصرف 124 نوع غذا و کربوهیدرات و چربی میان شرکت‌کنندگان بررسی شد.

غذای مصرفی این افراد بر اساس کیفیت غذا، میزان چربی و میزان کربوهیدرات به دو گروه سالم و ناسالم تقسیم شد. به عنوان مثال، غذای فردی که رژیم غذایی کم چربی داشت و مقدار زیادی گوشت بدون چربی و سبزیجات مصرف می‌کرد در دسته سالم و غذای فردی که قندهای تصفیه‌شده و غذاهای فرآوری شده مصرف می‌کرد در دسته‌ی ناسالم قرار ‌گرفت.

نتایج این مطالعه نشان داد افرادی که چربی کمی در رژیم غذایی خود داشتند به نسبت آنهایی که مصرف بالایی داشتند به میزان قابل توجهی در خطر مرگ زودهنگام کمتری بودند. این خطر در افرادی که چربی کمی در رژیم خود داشتند 21 درصد کمتر و در افرادی که همچنان غذای ناسالم می‌خوردند تنها 8 درصد کاهش داشت.

Call Now Button