یک داروی جدید برای زنان مبتلا به افسردگی پس از زایمان

حتما با به حال اسم افسردگی پس از زایمان را شنیده‌اید، ایالات متحده داروی جدیدی را برای درمان این نوع افسردگی معرفی کرده است.

امی بینگهام سال‌ها به افسردگی مبتلا بود اما در مورد افسردگی پس از زایمان چیزی نمی دانست. هنگامی که او اولین فرزندش بنجامین را در سال 2018 به دنیا آورد، غرق در اضطراب و بی خوابی بود و به سختی با فرزندش ارتباط برقرار می کرد.

وقتی بینگهام در مورد مشکلش با دوست مورد اعتمادش صحبت کرد، در مورد افسردگی پس از زایمان مطلع شد، و تصمیم گرفت در یک آزمایش بالینی برای زورانولون، داروی جدیدی که ممکن بود به علائم او کمک کند، ثبت نام کرد.

چند روز پس از شرکت در سنجش، بینگام بهتر می‌خوابید، بیشتر آرام می‌گرفت و با پسرش ارتباط برقرار می‌کرد. زورانولون که با نام تجاری zurzuvae به بازار عرضه خواهد شد، توسط سازمان غذا و دارو تایید شده است و اولین قرصی است که به طور خاص برای درمان افسردگی پس از زایمان تولید شده است.

کپسول خوراکی طوری طراحی شده که یک بار در روز به مدت تنها دو هفته مصرف شود. نتایج کارآزمایی بالینی فاز سه نشان داد، دوزهای 30 و 50 میلی گرمی منجر به کاهش سریع علائم افسردگی در کمتر از سه روز شد. در این کارآزمایی، 153 نفر از 275 شرکت‌کننده تصادفی انتخاب شدند به این معنی که برخی به جای زورانولون، دارونما دریافت کردند.

این دارو شروعی سریع و کوتاه دارد و با سایر داروهایی که در حال حاضر برای افسردگی پس از زایمان یا افسردگی اساسی استفاده می‌شوند، کاملاً متفاوت است.

زورانولون عوارض جانبی بالقوه از جمله خواب آلودگی، سرگیجه، اسهال و خستگی را همراه دارد. اما اگر بیمار احساس ناراحتی کند، امکان کاهش دوز وجود دارد.

زورانالون توسط ساج تراپیوتیک توسعه داده شد و با مشارکت بایوژن، دو شرکت مستقر در ماساچوست تولید شده است. این قرص هنوز تاییدیه بهداشت کانادا را ندارد، اما در جامعه پزشکی کانادا مورد توجه قرار گرفته است.

دکتر تونگ وی گوین، روانپزشک باروری در مرکز بهداشت دانشگاه مک گیل در مونترال گفت: این بسیار هیجان انگیز و امیدوار کننده است. زورانولون یک راه حل مستقل نیست و باید مکمل سایر درمان‌های افسردگی پس از زایمان باشد.

وی گفت، اگر این دارو در کانادا در دسترس قرار گیرد، آماده است آن را تجویز کند، اما به بیمارانش توصیه خواهد کرد که به درمان‌های دیگر مانند روان درمانی فردی، زوج درمانی، خانواده درمانی یا داروهای ضد افسردگی استاندارد ادامه دهند.

Call Now Button