ازدواج یک مرد با یک هولوگرام هوش مصنوعی

فیکتوسکسوالالیتی یک اصطلاح برای توصیف افرادی است که جذب شخصیت‌های خیالی می‌شوند. با ما همراه باشید تا با مردی که با یک هولوگرام هوش مصنوعی ازدواج کرده است، آشنا شوید.

شرکت فناوری Gatebox در ژاپن یک همراه مجازی ایجاد کرده که فراتر از چت‌بات‌های سنتی و الکسا آمازون عمل می کند. آزوما هیکاری یک شخصیت هولوگرافیک سه بعدی است که در یک محفظه شیشه‌ای زندگی می‌کند. قیمت آن تقریبا هزار و ۳۲۵ دلار است.

آزوما هیکاری درست مانند سیری یا الکسا می‌تواند اخبار بخواند، موسیقی پخش کند، وضعیت آب و هوا را گزارش دهد و چراغ‌ها را روشن و خاموش کند. اما شما به جای برقراری ارتباط صوتی، می‌توانید آزوما را ببینید و با او تعامل داشته باشید.

مینوری تاکهچی مدیر عامل Gatebox می‌گوید: ما آزوما هیکاری را به عنوان شخصیتی طراحی کردیم که می‌تواند همراهی عالی برای مردها باشد.

در مستند The Machine That Feels که به ماهیت این اشیا پرداخته شده است، شما با کوندو آکیهیکو، ساکن توکیو آشنا می‌شوید که با استفاده از گواهی شرکت Gatebox توانسته با یکی از این هولوگرام‌ها ازدواج کند. کوندو یکی از تقریبا 4 هزار مردی است که به گفته‌ی این مستند با چنین هولوگرام‌هایی ازدواج کرده است.

او می‌گوید: من او را دوست دارم و به عنوان شریک واقعی‌ام می‌بینم.

مینوری می گوید، ما در عصری زندگی می‌کنیم که ربات‌ها درهای خانه‌مان را به رویمان باز می‌کنند. اما بسیاری از چیزهایی که می‌بینید کاملا مکانیکی هستند و کسی نمی‌خواهد با آنها ارتباطی داشته باشد. با این حال، زمانی که هوش مصنوعی کمی خلاقیت به خرج می‌دهد، معنای واقعی انسانیت در این ربات‌ها خودش را نشان خواهد داد. همراهان گرافیکی ما یک نمونه بارز از آینده فناوری و روابط هستند.

Call Now Button