ناسا به انجام پروازهای مسافربری مافوق صوت نزدیکتر شده است

آژانس فضایی ناسا اخیرا اعلام کرد، به تکنولوژی پروازهای مسافربری پر سرعت یک گام نزدیکتر شده است. این نهاد در یک پست وبلاگی در مورد استراتژی پرسرعت خود، به بررسی پروازهای تجاری تا سرعت ۴ ماخ – بیش از سه هزار مایل در ساعت – در آینده پرداخت.

ناسا اکنون در حال ساخت هواپیمای مافوق صوتی به نام X-59s به عنوان بخشی از ماموریت Quesst است.

این آژانس امیدوار است هواپیمای جدیدش بتواند تغییراتی در قوانین فعلی ایجاد کند که سرعت پروازها را بین ۲ تا ۴ ماخ (۱۵۳۵ تا ۳۰۴۵ مایل در ساعت) محدود می کنند.

حداکثر سرعت کنکورد ۲.۰۴ ماخ یا ۱۳۵۴ مایل در ساعت و یک جت با سرعت ۴ ماخ می‌تواند در کمتر از ۹۰ دقیقه از اقیانوس اطلس عبور کند.

مرحله ی بعدی، برنامه وسایل نقلیه هوایی پیشرفته ناسا AAV ، تحقیقات روی سفرهای پرسرعت، ترسیم خطرات و چالش‌ها و شناسایی فناوری‌های مورد نیاز برای ساخت هواپیماهایی با سرعت فوق صوت است.

دو تیم روی این تحقیق کار خواهند کرد، یک تیم توسط بوئینگ و تیم دیگر توسط Northrop Grumman Aeronautics Systems. اداره می شود و هر کدام طرح‌هایی خود را برای هواپیماهایی که قادر به حفظ سرعت‌های مافوق صوت هستند، ارائه خواهند داد.

مری جو لانگ دیویس مدیر پروژه فناوری هایپرسونیک ناسا گفت: مرحله بعدی این تحقیقات نیز ملاحظات ایمنی، کارایی، اقتصادی و اجتماعی است.

آزمایش‌های زمینی و اولین پرواز آزمایشی هوایی این هواپیما برای اواخر امسال برنامه ریزی شده است.

ناسا قصد دارد تا سال ۲۰۲۷ داده‌های کافی برای ارائه به تنظیم کننده قوانین سفرهای هوایی ایالات متحده را داشته باشد.

Call Now Button