وجود یک کرم زنده در داخل مغز یک بیمار

یک جراح مغز و اعصاب که به علائم مرموز یک بیمار در استرالیا مشکوک شده بود، یک کرم مارپیچ را از مغز او بیرون آورد.

دکتر هری پریا بندی، در حال انجام بیوپسی جمجمه یک بیمار 64 ساله در بیمارستان کانبرا، انگلی 8 سانتی متری را از مغز او بیرون کشید.

این موجود، یک کرم گرد بومی استرالیایی به نام Ophidascaris robertsi است که قبلاً به عنوان انگل حیوانی در مارهای پایتون فرشی یافت شده بود.

این بیمار در ژانویه 2021 پس از داشتن علائمی مانند درد شکم، اسهال، سرفه خشک و تعریق شبانه به مدت سه هفته در بیمارستانی در جنوب شرقی ایالت نیو ساوت ولز بستری شد.

او تحت درمان قرار گرفت اما برخی از علائم او همچنان ادامه یافتند. به همین دلیل درخواست انجام اسکن مغز داده شد. پزشکان انتظار داشتند بیوپسی مغز، سرطان یا آبسه را نشان دهد اما آنها با کرمی مواجه شدند که قبلا آن را در مغز انسان ندیده بودند.

این زن در نزدیکی زیستگاه «پایتون های فرشی» زندگی می کرده و اغلب برای جمع آوری سبزی های خوراکی به آن محل می رفته است. گرچه او هیچ تماس مستقیمی با مارها نداشته، اما دانشمندان معتقدند او یا تخم این انگل را خورده یا دستانش به تخم های این انگل آلوده شده است.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های ایالات متحده می گوید، 75 درصد از بیماری های نوظهور در انسان از حیوانات شروع می شوند که از آن جمله می توان به آنفولانزا و کووید-19 اشاره کرد.

برای پیشگیری از ابتلا به عفونت مشترک بین انسان و دام، افراد نباید به اشتباه یا عمدا مدفوع حیوانات را لمس کنند زیرا بیماری از این طریق منتقل می شود.

کارشناسان توصیه می کنند، افرادی که با حیوانات خانگی و یا غیره سر وکار دارند، مدام دست های خود را بشویند. همچنین توصیه می شود گوشت ها به خوبی پخته شوند.

Call Now Button