ممنوعیت ورود وزیر بهداشت سابق ایران به کانادا

مارک میلر وزیر مهاجرت کانادا اعلام کرد، به دلیل نقض حقوق بشر در ایران، از اقامت موقت سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت سابق ایران، برای مدت ۳۶ ماه جلوگیری خواهد شد.

قاضی‌زاده هاشمی از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹ در دوره ریاست جمهوری حسن روحانی، وزیر بهداشت ایران بود. به گزارش یکی از خبرگزاری‌های فارسی زبان، در یک اسکرین شات از یک ویدیو هاشمی در حال قدم زدن در مونترال بوده است.

بر اساس بند ۲۲ قانون حفاظت از مهاجران و پناهندگان کانادا، وزیر مهاجرت این اختیار را دارد که اقامت موقت افرادی که تبعیت خارجی را دارند با صلاحدید خود تا ۳۶ ماه ممنوع کند.

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی چشم‌پزشک، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران ۶ سال فعالیت سیاسی داشت و بعد از آن از این سمت استعفا داد. وی از بنیانگذاران جهاد سازندگی و پایه‌گذار بنیاد خیریه نوآوران سلامت است. او در این بنیاد در نقاط محروم کشور به صورت رایگان خدمات چشم‌پزشکی و دندان‌پزشکی ارائه می‌کرد.

وزیر بهداشت سابق ایران در واکنش به اقدام دولت کانادا گفت، این موضوع از نظر من هیچ اهمیتی ندارد. تازه از سفر برگشته‌ام و برنامه‌ای هم برای سفر مجدد به آن کشور نداشته و ندارم. من به واسطه تخصصم و برای حضور در کنگره‌های بین‌المللی چشم‌ پزشکی به کشورهای مختلف جهان سفر داشته و دارم. اخیرا نیز با ویزای توریستی سفر ۱۸ روزه‌ای به کانادا داشتم. در حال حاضر بیش از یک هفته است که به کشور بازگشته‌ام و طبق معمول مشغول کار طبابت و خدمات درمانی به مردم نجیب کشورمان هستم.

وزیر بهداشت سابق ایران تاکید کرد، تمام اعضای خانواده شامل همسر، فرزندان و نوه‌های من در ایران متولد شده، تحصیل کرده و با افتخار در کشورشان زندگی می‌کنند. هیچ یک از آنان در هیچ مقطع زمانی تابعیت غیرایرانی نداشته و ندارند و هیچ زمان هم از کشور کانادا یا کشور دیگری درخواست اقامت چه موقت و چه دائم نداشته‌اند. من از رفتار سیاسی و تبلیغاتی وزیر دولت کانادا متاسفم و از همه هموطنانی که طی این مدت به بنده ابراز محبت داشته‌اند، به ویژه ایرانیان عزیز و شریف مقیم کانادا سپاسگزارم.

Call Now Button