علت حضور ماموران پلیس در مدارس ونکوور

همزمان با بازگشایی مدارس ونکوور ماموران پلیس نیز با وجود نگرانی‌های برخی از دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان راهی مدارس شدند.

پریتی فریدکوت نایب رئیس هیئت مدارس ونکوور (VSB) پس از دو سال توقف با اجرای دوباره این برنامه موافقت کرد.

وی گفت، این ماموران مدارس ونکوور (SLOs) کمتر با لباس‌های رسمی در مدارس حاضر شده، از سلاح‌های گرم کوچک‌تر و در معرض دید کمتر استفاده می‌کنند. آنها همچنین تحت آموزش‌های خاصی قرار گرفته‌اند تا درک بیشتر و بهتری از جوامعی که با آن‌ها کار می‌کنند داشته باشند.

VSB گفت، در مجموع ۱۵ مامور پلیس در این طرح شرکت کرده و دفاتر آن‌ها در مدارس متوسطه مستقر خواهند شد، آنها از مدارس ابتدایی نیز پشتیبانی می‌کنند.

در یک نظرسنجی که در سال ۲۰۲۱ در میان بیش از هزار و ۹۰۰ دانش آموز انجام شد، اکثر پاسخ دهندگان نسبت به اجرای این برنامه احساس خنثی یا مثبت داشتند، اما سیاه پوستان و بومیان از اجرای آن احساس ناراحتی و ترس داشتند.

هلن مک گرگور، سرپرست VSB گفت: برنامه جدید پس از گفتگو با دانش‌آموزان، خانواده‌ها، جوامع، شورای آموزش بومی و اداره پلیس ونکوور ایجاد شده و تمرکز ماموران پلیس بر روی اقدامات پیشگیرانه و ایمنی بیشتر در مدارس است.

وی افزود: اگر یک دانش آموز از نزدیک شدن ماموران ناراحت باشد می‌تواند درخواست کند تا یک بزرگسال دیگر در مدرسه به او کمک کند. هیچ دانش آموزی ملزم به تعامل با این ماموران نیست.

Call Now Button