هزینه مجوز سالانه‌ی اجاره کوتاه مدت در ونکوور از 109 دلار به 1000 دلار افزایش می یابد

هزینه مجوز سالانه در شهرداری ونکوور برای استفاده از خانه برای اهداف اجاره کوتاه مدت، مانند Airbnb، بیش از 800 درصد افزایش خواهد یافت.

در جلسه علنی روز چهارشنبه، شورای شهر ونکوور به اتفاق آرا اصلاحیه Lenny Zhou عضو شورای ABC در مورد افزایش هزینه ها به ویژه برای اجاره های کوتاه مدت را تصویب کرد.

کارکنان شهرداری در ابتدا پیشنهاد کرده بودند از سال 2024، هزینه را از نرخ موجود سالانه 109 دلار به 450 دلار در سال افزایش دهند. اما Zhou گفت، این کافی نیست و شورای شهر افزایش پیشنهادی او به 1000 دلار در سال را تصویب کرد.

او تخمین می‌زند، افزایش هزینه‌ها می‌تواند تقریباً 2.6 میلیون دلار درآمد جدید برای شهرداری در سال ایجاد کند که می‌تواند صرف اجرای بهتر مقررات، جلوگیری از اجاره‌های کوتاه‌مدت غیرقانونی و بهبود ارتباطات عمومی با مالکان شود.

Zhou گفت، بسیاری از اپراتورهای اجاره‌ی کوتاه مدت غیرقانونی که من با آنها صحبت کرده ام از قوانین بی اطلاع هستند و برخی از آنها ممکن است انگلیسی صحبت نکنند یا اطلاعات نادرستی از مشاوران املاک خود دریافت کرده باشند. تخصیص منابع برای آموزش عمومی برای این گروه ها لازم است.

به گفته Peter Meiszner عضو ABC ، هزینه مجوز اجاره کوتاه مدت موجود در ونکوور در میان کمترین هزینه های موجود در استان است، و بسیاری از جوامع کوچکتر، هزینه های بسیار بیشتری دریافت می کنند. مثلا Kelowna ، 345 دلار، Squamish ، 500 دلار و Nelson بین 200 تا 800 دلار دریافت می کنند.

Pete Fry عضو شورای Green از هدف این اصلاحیه قدردانی کرد، اما نرخ 1000 دلار را زیاد می داند و گفت، چنین افزایشی ممکن است برخی از افرادی را که به طور معمول از خانه های خود برای Airbnb استفاده می کنند، از بازار خارج کند.

افزایش هزینه ی مصوب به عنوان ورودی برای توسعه بودجه 2024 شهرداری استفاده می شود که انتظار می رود قبل از پایان سال جاری مورد بررسی قرار گیرد.

Call Now Button