نکاتی برای آمادگی مالی برای مواجهه با رکود اقتصادی در کانادا

اقتصاد کانادا در ماه های اخیر توانسته است خود را به خوبی با افزایش نرخ‌های بهره منطبق کند، اما آمادگی برای بروز رکود اقتصادی در این کشور بسیار حائز اهمیت است.

رکود اقتصادی زمانی اعلام می‌شود که یک اقتصاد در دو دوره چهار ماهه متوالی، تولید ناخالص داخلی منفی (GDP) را تجربه کند، که باعث کاهش سطح اشتغال و هزینه‌های صرف شده می شود که همین امر بر کسب‌وکارهای کوچک فشار وارد و اغلب منجر به از دست دادن شغل در بین جمعیت زیادی از افراد می‌شود.

آخرین رکود اقتصادی در کانادا در طول همه‌گیری کووید ١٩ و بین فوریه و آوریل ٢٠٢٠ رخ داد اما پس از آن اقتصاد کانادا به مسیر اصلی خود بازگشت.

موشه لندر، استاد اقتصاد دانشگاه کنکوردیا می گوید، کانادا به احتمال زیاد وارد یک رکود اقتصادی می‌شود. و پیش بینی می‌کند تا ماه سپتامبر، کانادا شاهد کاهش تولید ناخالص داخلی خود خواهد بود که بخشی از دلایل آن مربوط به نتایج حاصل از افزایش مداوم نرخ بهره است.

با ما همراه باشید تا با برخی نکات که به شما در مقابله با طوفان‌های اقتصادی احتمالی در آینده کمک خواهد کرد، آشنا شوید.

یک صندوق پس انداز اضطراری ایجاد کنید

کارشناسان می گویند، هر کانادایی باید یک صندوق پس انداز اضطراری داشته باشد. فرقی نمی‌کند مشغول به کار پاره وقت هستید یا تمام وقت، یا فردی در حال بازنشستگی، صندوق اضطراری می‌تواند از شما در برابر رکود اقتصادی در کانادا و اتفاقات پیش بینی نشده مثل

  • خراب شدن ناگهانی خودروی شما
  • از دست دادن شغل یا اخراج ناگهانی
  • بیماری یا آسیبی که شما را برای چند هفته از کار بیکار می‌کند
  • تعمیرات غیرمنتظره خانه
    محافظت کند.

البته مزایای بیمه کار (EI) اغلب به کسانی که از کار بیکار شده‌اند کمک کند، اما ممکن است تنها بخشی از هزینه‌های زندگی شما را پوشش دهد.

بر روی ثبات شغلی تمرکز کنید

ممکن است هنگام مواجهه با یک پیشنهاد کاری جدید و عالی وسوسه شوید، اما قبل از پذیرش آن، بهتر است به صنعتی که در آن مشغول کار هستید توجه کنید. در طول یک رکود اقتصادی در کانادا، برخی از مشاغل و صنایع امنیت شغلی بهتری نسبت به سایرین دارند. از جمله:

  • تحصیلات
  • خدمات دولتی
  • مراقبت‌های بهداشتی
  • خدمات آب و برق
  • خدمات مالیاتی و حسابداری

همچنین رابطه‌ی خود با کارفرمای فعلی را نیز در نظر بگیرید. اگر شرکتی تحت فشار قرار بگیرد، کارکنان جدیدتر اولین کسانی هستند که تعدیل نیرو می شوند و کسانی که شهرت خوبی در شرکت دارند، ممکن است امنیت شغلی بیشتری داشته باشند.

بهتر است در محل های کار خود راه‌هایی را امتحان کنید تا ارزش بیشتری ایجاد کنید یا مسئولیت‌های بیشتری را برای تبدیل شدن به یک عضو مهم تیم بر عهده بگیرید.

از خریدهای غیر ضروری خودداری کنید

اگر با سختکوشی پس انداز خوبی برای خود ایجاد کرده اید ممکن است تصمیم بگیرید با یک سفر خوب، یک وسیله نقلیه تفریحی جدید یا یک کالای لوکس به خود پاداش دهید. با وجود احتمال رکود اقتصادی در کانادا در آینده، شاید بهتر باشد فعلاً از خریدهای غیرضروری خودداری کرده و پول اضافی را در صندوق پس انداز اضطراری خود قرار دهید.

بدهی‌هایی با بهره بالا را تا قبل از رکود اقتصادی تسویه کنید

بدهی‌هایی با بهره بالا مربوط به کارت‌های اعتباری یا وام‌های کوتاه‌مدت می‌توانند در مواقع سختی اقتصادی شبه شما فشار بیشتری بیاورند. با توجه به نرخ بهره بالاتر، این نوع بدهی ها می‌تواند در طول زمان هزینه بیشتری را روی دوش شما قرار دهند. با پرداخت هر چه سریع‌تر آنها، احتمالاً در درازمدت در هزینه‌های زیادی صرفه‌جویی خواهید کرد.

سبد سرمایه گذاری خود را متنوع‌تر کنید

در صورت رکود اقتصادی در کانادا، بهتر است همه تخم مرغ‌های شما را در یک سبد نباشند. در شرکت‌ها و صنایعی سرمایه گذاری کنید که در زمان رکود اقتصادی در کانادا می‌توانند انعطاف پذیر باشند برای مثال شرکت هایی که در حوزه مراقبت‌های بهداشتی و خدماتی فعالیت دارند. همچنین می‌توانید مقداری پول را در سرمایه گذاری تضمین شده (GIC) یا حساب‌های پس انداز با بهره بالا قرار دهید.

بودجه و هزینه‌های خانواده خود را بررسی کنید

بودجه و هزینه‌های زندگی خود را بررسی کرده و این سوالات کلیدی را از خود بپرسید:

  • آیا من بیش از آنچه باید در زمینه یک حوزه خاص هزینه می‌کنم؟
  • آیا در حال حاضر نسبت به گذشته درآمد بیشتری کسب می‌کنم؟
  • آیا به اهداف پس اندازی خود رسیده‌ام؟

به این سؤالات پاسخ دهید، بودجه خود را تنظیم و اهداف و محدودیت‌های هزینه جدیدی برای خود تعیین کنید. این کار به شما امکان می‌دهد تا پول بیشتری پس انداز کنید.

پیش‌بینی بهتر از درمان است

رکود اقتصادی احتمالی در کانادا به اندازه آنچه مردم در طول رکود بزرگ در سال ٢٠٠٨ تجربه کردند ویرانگر نیست. تا زمانی که برای مواجهه با آن آماده باشید، می‌توانید بدون اینکه تغییرات قابل توجهی را در امور مالی خود تجربه کنید، از آن عبور کنید.

Call Now Button