مستاجران بریتیش کلمبیایی به دلیل اجاره‌های کوتاه‌مدت، میلیاردها دلار بیشتر برای اجاره می‌پردازند

اجاره‌های کوتاه‌مدت تأثیر قابل‌توجهی بر بازار اجاره بلندمدت در بریتیش کلمبیا دارند، و طبق گزارشی از دانشگاه McGill، این می‌تواند به این معنا باشد که ساکنان میلیاردها دلار بیشتر برای اجاره پرداخت می‌کنند.

این گزارش توسط دکتر David Wachsmuth از دانشگاه McGill انجام شد، و چگونگی تأثیر اجاره های کوتاه مدت تجاری بر هزینه های اجاره در BC را بررسی کرد.

یکی از چشمگیرترین یافته‌های این گزارش این است که در جون 2023، اجاره‌های کوتاه‌مدت، 16810 واحد مسکونی را از بازار اجاره بلندمدت BC خارج کرد که نسبت به جون 2022 افزایش 19.1 درصدی دارد.

علاوه بر این، این گزارش نشان داد، اگر اجاره‌های کوتاه‌مدت تجاری وجود نداشتند، مستاجران بریتیش کلمبیایی بین سال‌های 2016 تا 2021، 2 میلیارد دلار در اجاره پس‌انداز می‌کردند.

ما تخمین می زنیم، STR های تجاری، 455 میلیون دلار از مجموع 10 میلیارد دلار اجاره پرداخت شده توسط خانواده های BC در شهرهای بزرگ و متوسط را در سال 2022 به خود اختصاص داده اند.

بر اساس 12860 لیست فعال روزانه در منطقه Vancouver Coast & Mountains در جون سال جاری، درآمد میزبان ها در مجموع به 59.3 میلیون دلار رسید که 30.3 درصد رشد نسبت به سال قبل نشان می دهد.

ونکوور اخیراً اعلام کرد، هزینه صدور مجوز اجاره کوتاه مدت را از 109 دلار به 1000 دلار افزایش می دهد. با این حال، بر اساس مبلغی که برخی از صاحبان اجاره‌های کوتاه‌مدت تجاری می‌گیرند، این افزایش هزینه احتمالاً روی آنها تأثیر زیادی نخواهد گذاشت. این در حالی است که استان به دنبال راهکارهایی برای تنظیم بازار است.

این گزارش می گوید، بازار اجاره کوتاه مدت، مقرون به صرفه بودن مسکن استیجاری را در سراسر استان BC کاهش می دهد.

با دانستن این موضوع که اجاره‌های کوتاه‌مدت بر میزان هزینه‌ای که برای اجاره در BC پرداخت می‌کنید، تاثیر دارد چه احساسی دارید؟ در بخش نظرات به ما اطلاع دهید.

Call Now Button