تقریباً نیمی از جوانان کانادایی سیگار الکترونیکی را تجربه کرده‌اند

گزارش جدید اداره آمار کانادا در مورد میزان مصرف تنباکو و نیکوتین در کانادا نشان می‌دهد، تقریبا نیمی از جوانان ۲۰ تا ۲۴ساله و حدود یک سوم از جوانان ۱۵ تا ۱۹ساله کانادایی، حداقل یک بار سیگار الکترونیکی را تجربه کرده‌اند. این گزارش تنها سه ماه پس از تصویب الزام فروشندگان و تولیدکنندگان سیگار الکترونیکی به گزارش‌های سالانه منتشر می شود.

قوانین جدید کانادا فروشندگان سیگار الکترونیکی را ملزم می کند، ارقام فروش خود را هر شش ماه یکبار به وزارت بهداشت دولت فدرال اعلام کنند. هدف اصلی این کار شناخت بیشتر کارشناسان از میزان فروش سیگار الکترونیکی در کشور و به خصوص در بین جوانان است.

دولت‌های استانی قوانین مخصوص خود را در مورد مصرف سیگار الکترونیکی وضع کرده اند، مثلا کبک قرار است سیگار الکترونیکی طعم‌دار را از ۳۱ اکتبر ممنوع کند و تنها ویپ‌هایی که طعم تنباکو دارند یا بدون طعم هستند مجاز به فروش خواهند بود.

استان‌های نوا اسکوشیا، جزیره پرنس ادوارد، نیوبرانزویک، مناطق شمال غربی و نوناووت نیز مصرف سیگار الکترونیکی طعم دار را ممنوع کرده یا قرار است ممنوع کنند. در استان‌های انتاریو، بریتیش کلمبیا و ساسکاچوان نیز محدودیت‌هایی در مورد فروش سیگار الکترونیکی اعمال شده و عرضه کنندگان حق فروش این محصولات به کودکان را ندارند.

راب کانینگهام عضو انجمن سرطان کانادا گفت، سیگارهای الکترونیکی به خصوص برای جوانان بسیار اعتیادآور و مضر هستند.

Call Now Button