بحران کمبود کارکنان در بخش مراقبت‌های بهداشتی کانادا ادامه دارد

گزارشات جدید نشان می دهند، از هر ده کودک بیمار، چهار مورد برای جراحی ستون فقرات با زمان انتظار طولانی مواجه هستند. این گزارش همچنین تخمین می‌زند، تاخیر در دسترسی به جراحی ستون فقرات در کانادا، حداقل ۴۴.۶ میلیون دلار برای سیستم مراقبت‌های بهداشتی کشور هزینه دارد.

در این گزارش آمده است، زمان انتظار جراحی ستون فقرات برای کودکان کانادا بسیار بیشتر از استاندارد است و علاوه بر درد و ناراحتی، با پیشرفت بیماری، عوارض، بستری طولانی مدت و اقدامات توانبخشی باعث افزایش هزینه‌های بیمار می‌شود.

تمرکز این گزارش بر بیماری ستون فقرات اسکولیوز است، که مدت زمان انتظار برای جراحی آن از زمان همه‌گیری کووید افزایش پیدا کرده است.

اسکولیوز وضعیتی است که در آن ستون فقرات به شکل S یا C در می‌آید و به پهلو متمایل می‌شود. بیشتر بیماران با استفاده از بریس و ورزش قابل درمان هستند، اما در موارد شدید نیاز به جراحی ایمپلنت یا فیوژن ستون فقرات وجود دارد. در حال حاضر ۲ هزار و ۷۷۸ کودک کانادایی در صف انتظار جراحی ستون فقرات هستند.

بازه زمانی استاندارد جراحی ستون فقرات شش ماه است، و تنها ۳۸ درصد از بیماران اسکولیوز کانادا در این دوره به جراحی دسترسی دارند.

این گزارش می گوید بدترین وضعیت مربوط به نوا اسکوشیا است که ۶۸ درصد مبتلایان پس از شش ماه به جراحی می‌رسند. در بریتیش کلمبیا (۴۵ درصد)، ساسکاچوان (۴۴ درصد)، نیوبرانزویک (۳۷ درصد)، انتاریو (۲۹ درصد) و آلبرتا (۱۳ درصد) از بیماران بیشتر از شش ماه در صف انتظار می مانند.

در این گزارش آمده است، جراحی ستون فقرات پیچیده‌تر و سخت‌تری که پس از زمان انتظار طولانی انجام می گیرد، عوارض جانبی این بیماری و جراحی را افزایش داده و منجر به بستری طولانی مدت بیمار و جراحی‌های متعدد خواهد شد.

چاد لیور مدیر کنفرانس سلامت و سرمایه انسانی کانادا در این باره گفت، لیست‌های انتظار و جراحی ستون فقرات معوقه بخش اطفال سال‌هاست در حال افزایش است و همه‌گیری کووید آن را تشدید کرده است. اما تا زمانی که این جراحی‌ها با سرعت بیشتری انجام نشوند، ما نمی‌توانیم از این بخش انتظار تغییرات خاصی داشته باشیم.

لیست تعداد کودکانی که در انتاریو و بریتیش کلمبیا منتظر عمل جراحی ستون فقرات هستند به ترتیب به ۱۷ هزار و ۹۱ و ۷ هزار کودک است که این مسئله نگرانی بسیاری از افراد را برانگیخته است.

Call Now Button