آیا اهداف جدید مسکن بریتیش کلمبیا، همگام با رشد جمعیت است؟

برخی از شهرداری ها در حال حاضر در مسیر رسیدن به اهداف جدید پنج ساله دولت BC برای مسکن هستند، در حالی که دیگران راه درازی در پیش دارند.

اما تحلیلگران مسکن می گویند، حتی اگر شهرداری ها اهداف را برآورده کنند،B.C. هنوز از مسکن مورد نیاز برای کاهش قیمت ها و رسیدن به سطوح آتی مهاجرت فاصله خواهد داشت.

10 شهرداری اول که توسط استان برای تسریع در تصویب مسکن انتخاب شده اند، ملزم خواهند بود تا سال 2028 روی 60000 خانه جدید سرمایه گذاری کنند.

Robert Berry از گروه Homes for Living مستقر در ویکتوریا گفت، B.C. NDP مسیر مناسب سیاسی را برای تعیین اهداف مسکن معتدل در پیش گرفته که به اندازه کافی برای رسیدگی به بحران استطاعت پیش نمی رود.

گزارشی که در این ماه توسط Canada Mortgage Housing Corp منتشر شد، نشان داد، B.C. با ادامه ساخت خانه‌ها با سرعت کنونی تا سال 2030 همچنان با کمبود 610000 واحد مسکن مواجه خواهد بود. گزارش CMHC به تعداد واحدهای مورد نیاز برای بازگشت به سطح مقرون به صرفه‌ای که 10 سال پیش برنامه ریزی شده بود، توجه کرد.

Berry گفت، ارقام استان با توجه به اینکه نیاز به مسکن چقدر عمیق است و با توجه به اینکه واقعاً چند خانه برای بازگشت به سطحی از مقرون به صرفه بودن نیاز است، بسیار بسیار محافظه کارانه است.

BC یکی از استان های در حال رشد در کانادا است که انتظار می رود 217500 ساکن دائمی جدید بین سال های 2023 تا 2025 وارد این استان شوند که دو برابر میزان مهاجرت تاریخی است.

Brendon Ogmundson اقتصاددان ارشد B.C. Real Estate Association گفت، با نگاهی به اهداف 10 شهرداری انتخاب شده توسط وزیر مسکن Ravi Kahlon، برخی احتمالا کشش واقعی دارند و برخی از آنها احتمالاً کافی نیستند.

برای مثال، ونکوور تا رسیدن به اهداف پنج ساله استان فاصله چندانی ندارد. این شهر بین سال‌های 2018 تا 2022 شاهد 21420 خانه جدید خالص بوده است و استان انتظار دارد در پنج سال آینده شاهد 28900 خانه جدید در ونکوور باشد که شامل 7894 خانه اجاره‌ای زیر قیمت بازار است.

در مقابل، Saanich، Oak Bay، Abbotsford و Port Moody بیشترین فاصله را بین خانه‌های جدید خالص و اهداف پنج ساله خود دارند.

حتی اگر پنج شهرداری مترو ونکوور – Delta، North Vancouver، Port Moody، Vancouver و West Vancouver – با مجموع 38471 واحد جدید خالص به اهداف مسکن دست یابند، باز هم تا سال 2030، 20000 واحد کمتر از نیاز پیش‌بینی‌شده خواهند داشت.

Ogmundson گفت: این یک شروع واقعا خوب است، اما برای بهبود مقرون به صرفه بودن کافی نیست.

Kevin Falcon ، رهبر B.C. United party گفت، این یک شوخی است. همیشه گفته‌ام که اگر مسکن ارزان‌تری می‌خواهیم، هزینه ساخت آن را کم کنیم.

Kahlon گفت، در صورت تحقق اهداف، به معنای 16800 اجاره اضافی زیر قیمت بازار در طی پنج سال است که مقرون به صرفه بودن را برای بریتیش کلمبیایی‌ها بهبود می‌بخشد.

اهداف مسکن از شهرداری ها می خواهد، تعداد معینی واحدهای استیجاری، واحدهای اجاره ای زیر قیمت بازار و واحدهای مسکونی حمایتی را اضافه کنند و تعداد واحدها را بر اساس متراژ شامل واحدهای یک، دو و سه خوابه مشخص کنند.

بر اساس قانون تامین مسکن، شهرداری هایی که اهداف را برآورده می کنند، واجد شرایط دریافت بودجه برای امکانات رفاهی مانند پارک ها، مسیرهای دوچرخه سواری و مراکز تفریحی خواهند بود.

توسعه دهندگان می گویند، اهداف قابل دستیابی هستند و آنها امیدوارند دستورات استانی، شهرداری ها را به سمت سرعت بخشیدن به تصویب مسکن سوق دهد.

Andy Yan برنامه ریز شهری و مدیر City Program دانشگاه Simon Fraser گفت، در مراکز شهری متراکم مانند ونکوور که فضای محدودی برای توسعه جدید وجود دارد، او نگران است که فشار استان برای ساخت ساختمان های با تراکم بالا منجر به تخریب خانه های مستاجرهای کم درآمد شود.

به همین دلیل، Berry گفت، برای شهرداری‌ها بسیار مهم است اجازه دهند ساختمان‌های آپارتمانی با تراکم بالاتر جایگزین خانه‌های single-family در محله‌های مسکونی شوند. بیشتر شهرداری‌های B.C. فقط به ساختمان‌های آپارتمانی جدید اجازه می‌دهند جایگزین ساختمان‌های آپارتمانی موجود شوند، به همین دلیل است که خانه‌های single-family قدیمی‌تر به احتمال زیاد با خانه‌های multi-family جایگزین می‌شوند.

Call Now Button