انتصاب اولین نخست وزیر First Nations کانادا در مانیتوبا

در انتخابات مجلس قانونگذاری مانیتوبا، رهبر حزب دموکراتیک به عنوان اولین نخست وزیر بومی توانست هدایت این استان را بر عهده بگیرد.

پیش‌بینی‌های نشان می دهند، حزب دموکراتیک نوین «واب کینو» کرسی‌های کافی در مجلس قانونگذاری مانیتوبا را برای تشکیل دولت اکثریت خواهد داشت و پس از دو دوره متوالی روی کار بودن محافظه‌کاران، سکان هدایت به دست این حزب خواهد افتاد.

این پیروزی باعث شد، کینو به اولین نخست‌وزیر First Nations کانادا و دومین نخست‌وزیر بومی، پس از جان نورکی تبدیل شود.

کمپین انتخاباتی مجلس قانونگذاری مانیتوبا بر روی توانبخشی بخش مراقبت‌های بهداشتی، کمک به مانیتوبایی‌ها برای مقابله با بحران مقرون به صرفگی هزینه‌های زندگی و یک طرح پنج ماده‌ای برای مقابله با جرم و جنایت متمرکز بود.

کینو نخست وزیر منتخب مانیتوبا، مجری سابق سی‌بی‌سی است که برای اولین بار در سال ٢٠١٦ در وینیپگ نماینده فورت روژ شد. سال بعد، او پیشنهاد موفقیت آمیزی را برای رهبری گروه NDP ارائه کرد.

کینو پس از پیروزی در سخنرانی خود گفت، این یک پیروزی بزرگ برای ما است! عزیز من، منیتوبا نازنین، ببین که ما امشب اینجا به موفقیت رسیده‌ایم.

کینو در سخنرانی در مجلس قانونگذاری مانیتوبا، در مورد گذشته خود و چگونگی تغییر زندگی‌اش صحبت کرد. وی گفت، به من شانس دومی برای زندگی داده شده است و دوست دارم از این فرصت به خوبی استفاده کنم.

کینو خطاب به صاحبان مشاغل در استان گفت: می‌خواهم به جامعه تجاری بگویم من مشتاقانه منتظر دیدار با شما هستم و می‌دانید که یکی از اعتقادات سیاسی اساسی من این است که اسب اقتصادی، گاری اجتماعی را می‌کشد.

اسکات گیلینگهام، شهردار وینیپگ، این برد را به کینو تبریک گفته و در بیانیه ای گفت، کینو و حزب او اعتماد منیتوبایی‌ها را به دست آورده‌اند و من نسبت به آنچه می‌توانیم برای شهر و استان خود به به ارمغان بیاوریم، خوشبین هستم.

هدر استفانسون، رهبر حزب محافظه‌کار نیز در یک سخنرانی گفت، با کینو تماس گرفته است تا به او تبریک بگوید.

وی گفت، ماهیت تاریخی پیروزی کینو باید به رسمیت شناخته شود. امیدوارم پیروزی وی الهام بخش نسل آینده‌ای از جوانان بومی باشد تا در روند دموکراتیک ما نه تنها در منیتوبا، بلکه در سراسر کشور مشارکت کنند.

Call Now Button