شهرداری‌های North Shore در میان نابرابرترین شهرداری‌های کانادا قرار دارند

در سراسر North Shore شکاف بین افراد با درآمد بالا و درآمد پایین یکی از وسیع‌ترین شکاف‌های کشور است.

بر اساس تجزیه و تحلیل 418 شهرداری بیش از 10000 نفر جمعیت، وست ونکوور پس از Westmount، Que دومین مکان نابرابر برای زندگی است.

تجزیه و تحلیل توسط Local News Data Hub، همکاری بین دانشکده روزنامه‌نگاری دانشگاه Metropolitan تورنتو و Canadian Press انجام شد.

پس از ونکوور (یازدهم) و جزیره Saltspring (شانزدهم)، شهرداری نورث ونکوور همراه با Beaconsfield, Que در رده هفدهم نابرابرترین ها قرار گرفت. در رده بیست و چهارم، ناحیه نورث ونکوور قرار دارد که با Waterloo, Ont هم تراز است.

پس از آنها شهرداری هایBurnaby و Whistler در رده 33 قرار دارند. Langley در رتبه 316 و Comox در رتبه 348 قرار دارند.

این مقایسه‌ها با استفاده شاخص جینی انجام گرفته است، یک ابزار شناخته شده بین‌المللی که آماردانان از آن برای اندازه‌گیری نحوه توزیع درآمد در یک جامعه خاص استفاده می‌کنند.

Carly Penrose نویسنده این تحقیق توضیح می دهد، این یک معادله آماری بسیار پیچیده، و معیاری است که از صفر تا یک متغیر است.

اگر یک ضریب جینی برابر با صفر باشد، به این معنی است که تک تک افراد این جامعه دقیقاً به یک میزان درآمد دارند. آنها آن را برابری کامل می نامند که به طور واقع بینانه وجود ندارد. و سپس نمره یک به این معنی است که یک نفر در کل جامعه تمام پول را به دست می‌آورد و بقیه هیچ چیزی به دست نمی‌آورند.

در Westmount, Que اندازه گیری جینی 0.54 در وست ون 0.51، در نورث ونکوور 0.35 و در ناحیه نورث ون 0.32 است.

در حالی که سطوح مختلف درآمد می تواند نابرابری اقتصادی بین بسیاری از شهروندان را اندازه گیری کند، سایر منابع درآمد و ثروت توسط شاخص جینی ثبت نمی شوند.

Penrose خاطرنشان کرد: چیزهایی مانند سود سرمایه به حساب نمی آیند. آنها فقط داده هایی را دارند که از اظهارنامه مالیاتی به دست می آورند.

این واقعیت که برخی از درآمدها – مانند درآمدهایی که در کشورهای دیگر به دست می‌آیند – به حساب نمی‌آیند نیز می‌تواند داده‌ها را منحرف کند. Penrose گفت، این تأثیر در جوامع کوچکتر و ثروتمندتر آشکارتر بود.

وی گفت، به طور کلی، شهرهای بزرگتر تمایل به نابرابری بیشتری دارند. زیرا افراد بیشتری وجود دارد که به معنای تنوع بیشتر است، و مراکز شهری معمولاً محل استقرار دفتر مرکزی شرکت‌ها هستند، به این معنی که کارگران با دستمزد بالاتر در این نزدیکی زندگی می‌کنند.

اما همچنین جوامع کوچک‌تری با درآمدهای بالا وجود دارند. حومه‌های بسیار ثروتمند که هیچ توضیح روشنی برای آن وجود نداشت.

Penrose گفت، مردم مرکز منطقه درآمد بسیار بالایی دارند، اما افرادی که در بخش‌هایی که دقیقاً در کنار آن قرار دارند زندگی می‌کنند، درآمد بسیار کمی دارند، نابرابری را می‌توان به این شکل نشان داد.

Call Now Button