اعضای خانواده ی کارمندان و کارکنان غیر ضروری سفارت کانادا در اسرائیل، این کشور را ترک کردند

وزارت امور خارجه کانادا اعلام کرد، اعضای خانواده کارمندان و برخی از کارکنان غیر ضروری سفارت کانادا در اسرائیل، منطقه را ترک کردند.

این وزارتخانه اعلام کرد، با وضعیت بحرانی اسرائیل، نوار غزه و کرانه باختری در میان جنگ حماس و اسرائیل، برای اطمینان از ایمنی و امنیت پرسنل نمایندگی‌های کانادا تمام توان خود را برای خروج آن‌ها از منطقه انجام می دهیم. همچنین به نظارت دقیق بر ایمنی و امنیت پرسنل باقی مانده در سفارت کانادا در اسرائیل ادامه خواهیم داد.

این وزارتخانه اعلام کرد، کارکنان ضروری که در سفارت کانادا در اسرائیل باقی می مانند، خدمات کنسولی را به بیش از ۶ هزار و ۹۰۰ کانادایی ثبت شده در اسرائیل و ۴۵۵ کانادایی ثبت شده در کرانه باختری و غزه ادامه خواهند داد.

وزارت امور خارجه کانادا پس از آغاز جنگ در منطقه، بیش از هزار کانادایی را از طریق سفرهای هوایی از تل‌آویو و ۳۱ نفر را از راه زمینی از کرانه باختری خارج کرده است.

لیزا استادلباور سفیر کانادا در اسرائیل، از تداوم عملیات خروج کانادایی‌ها از اسرائیل خبر داد و گفت، اینجا نگرانی و تنش زیاد است و مردم خیلی مضطرب هستند.

وی گفت، من به گنبد آهنین ایمان دارم، پناهگاه‌های ما خوب هستند. زیرساخت‌های اینجا در اسرائیل به گونه‌ای است که مردم خیلی از پناهگاه‌ها فاصله ندارند.

وی افزود، سیستم هشدار خطر در تل‌آویو بسیار دقیق است و ما می‌دانیم وقتی صدای آژیر را بشنویم حدود ۹۰ ثانیه فرصت داریم تا به پناهگاه برسیم.

Call Now Button