بخشی از گفتگوهای ریشی سوناک و ایلان ماسک

ریشی سوناک نخست وزیر بریتانیا در پایان اجلاسی درباره هوش مصنوعی در اقدامی نامتعارف با ایلان ماسک مالک شرکت ایکس و تسلا به گفتگو نشست.

آنها در مورد اینکه لندن به یک کانون پیشرو در صنعت هوش مصنوعی تبدیل شده و اینکه این فناوری چگونه می‌تواند یادگیری را متحول کند صحبت کردند.

ریشی سوناک همچنین به اضطراب مردم در مورد تاثیر هوش مصنوعی بر مشاغل اشاره کرد، و هر دو نفر در مورد نیاز به وجود یک داور برای نظارت بر ابررایانه‌های آینده صحبت کردند.

ماسک در شرکت‌های هوش مصنوعی سرمایه‌ گذاری و در ماشین‌های خودران تسلا از این فناوری استفاده کرده است، اما او قبلا نیز از ترس‌هایش در مورد هوش مصنوعی و اینکه می‌تواند جامعه و موجودیت انسان را تهدید کند صحبت کرده بود.

ماسک گفت، هوش مصنوعی از باهوش ترین انسان باهوش تر خواهد بود.

آن دو همچنین در مورد مزایای بالقوه هوش مصنوعی صحبت کردند. ماسک گفت: یکی از پسران من در پیدا کردن دوست مشکل دارد و دوستی از جنس هوش مصنوعی برای او عالی است. هوش مصنوعی می‌تواند بهترین و صبورترین معلم باشد.

ماسک در مورد تاثیر بالقوه مخرب هوش مصنوعی بر مشاغل سنتی هشدار داد و گفت، زمانی خواهد رسید که دیگر به هیچ شغلی نیاز نخواهد بود، اگر بخواهید می‌توانید برای احساس رضایت شخصی کار داشته باشید اما هوش مصنوعی همه کار خواهد کرد. این هم خوب است و هم بد و یکی از چالش‌های آینده این خواهد بود که چگونه به زندگی معنا بدهیم.

Call Now Button