آیا هوش مصنوعی همه كارها را از بین خواهد برد؟ 

ایلان ماسک در کنفرانس فناوری (  VivaTech 2024) در پاریس گفت، احتمالاً در آينده‌ای نزديك، هیچ یک از ما شغلی نخواهیم داشت و تمام مشاغل اختیاری خواهند بود. 

 

ماسک گفت، اگر می‌خواهید کاری را برای سرگرمی انجام دهيد،‌ به سراغ آن كار برويد در غیر این صورت، هوش مصنوعی و ربات‌ها هر نوع کالا و خدماتی را که بخواهید، ارائه می‌کنند. 

 

وی گفت، برای اینکه این سناریو عملی شود، باید درآمد جهانی بالا وجود داشته باشد. یعنی دولت ها مقدار معینی پول را به همه افراد بدون در نظر گرفتن میزان درآمدشان می‌دهد و هیچ کمبودی از نظر کالا یا خدمات وجود نخواهد داشت. 

 

قابلیت‌های هوش مصنوعی در چند سال گذشته به‌قدری سریع افزایش یافته که تنظیم‌کننده‌ها، شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان هنوز در حال کشف نحوه استفاده مسئولانه از این فناوری‌اند. و نگرانی‌ها در مورد اینکه چگونه صنایع و مشاغل مختلف با تکثیر هوش مصنوعی در بازار تغییر خواهند کرد، افزايش مي‌یابد. 

 

اما کارشناسان می گویند، بسیاری از مشاغلی که نیاز به هوش هیجانی بالا و تعامل انسانی دارند، مانند حوزه‌های سلامت روان، خلاقيت و معلمي نبايد به هيچ عنوان با هوش مصنوعي جايگزين شوند. 

 

ایلان ماسک همچنین به اتلاف وقت بچه‌ها در فضاي مجازي اشاره کرد،‌ و به والدین توصیه کرد، میزان رسانه‌های اجتماعی را که کودکان می‌توانند ببینند محدود کنند، زیرا همه اين رسانه‌ها توسط یک هوش مصنوعی که ميزان دوپامین را به حداکثر می‌رساند، برنامه‌ریزی شده‌اند. 

Call Now Button