دوربین هایی برای مشاهده حیات وحش جزیره ونکوور، در یک مسیر پیاده روی متروک جنگلی نصب شده اند

موسسه تحقیقات و حفاظت از حیات وحش هاکای می گوید، پنج دوربین را در امتداد یک مسیر پیاده روی متروک در خارج از کورتنی بریتیش کلمبیا نصب کرده تا تنوع زیستی این منطقه را بررسی کنند.

در ویدیوهای منتشر شده از این دوربین ها، گونه ‌های مختلفی از خرس سیاه، سمورف آهو و کوگار دیده می شوند.

به گفته بنت ویتنل مالک این مجموعه، آنها در ابتدا قصد داشتند از خرس های سیاه که برای تعیین قلمرو بدن خود را به درخت ها می مالند فیلم بگیرند. اما پس از نصب دوربین ها در منطقه ای نزدیک به کورتنی متوجه شدند، حیات وحش این منطقه چیزی فراتر از آن است که قبلا دیده شده بود.

کول برتون، دانشیار زیست شناسی حیات وحش دانشکده جنگلداری UBC می گوید، این دوربین‌ ها حسگرهای حرکت و مادون قرمز دارند و برای مدت طولانی به درختان یا مکان‌ های ثابت دیگر متصل می شوند. آنها قادر به ضبط ویدیو در روز و شب هستند.

اکثر مردم مستندهای حیات وحش فراوانی را دیده اند، اما این ویدیوها زندگی عادی و آرام حیوانات در جنگل را نشان می دهند. البته برخی از حیوانات به دوربین نزدیک شده و آن را بررسی می کنند. این شبیه تماشای پنهانی زندگی موجودات جنگل است.

در این ویدئوها حیوانات مختلف را در جستجوی غذا، ارتباط با یکدیگر و در حال تغییر در طول سال میبینیم، مثلا تولد بچه‌ آهوها و کمرنگ شدن لکه ‌های سفید روی بدن شان در حین رشد.

ویدیو های آینده ی این شرکت بر روی دیگر زیستگاه های جزیره ونکوور تمرکز دارند.

Call Now Button