آیا نگران دستورالعمل جدید الکل کانادا هستید؟ یک Damp January را امتحان کنید

از آنجایی که برخی از بریتیش کلمبیایی ها هوشیاری موقت را در ماه ژانویه خشک می پذیرند، دستورالعمل ملی جدید الکل که توسط محققان مستقر در ویکتوریا ارائه شده است، نشان می دهد، هوشیاری لازم نیست همه یا هیچ باشد چیز باشد تا سلامت افرادی که مشکلات وابستگی به الکل ندارند، بهبود بخشد.

گزارشی درباره راهنمایی‌های الکل از مرکز کانادایی Substance Use and Addiction نشان داد، کانادایی‌ها باید کمتر از شش نوشیدنی استاندارد در هفته بنوشند تا از بدترین آسیب‌های مرتبط با الکل، مانند سرطان‌های خاص، سکته مغزی و بیماری‌های کبدی جلوگیری کنند.

این گزارش که بر اساس توصیه‌های دانشمندان مؤسسه کانادایی Substance Use Research در دانشگاه ویکتوریا است، نشان می‌دهد، تقریباً نصف مقدار الکلی که راهنماهای قبلی نشان داده‌اند “کم ریسک” است.

راهنمای رسمی حاصل، که انتظار می رود در 17 ژانویه منتشر شود، نشان داد، در حالی که مصرف یک یا دو نوشیدنی در هفته خطر نسبتاً کمی دارد، بین چهار تا شش نوشیدنی خطر ابتلا به سرطان‌هایی مانند سینه یا روده بزرگ را افزایش می‌دهد. افرادی که هفت یا بیشتر نوشیدنی در هفته مصرف می کنند به طور قابل توجهی بیشتر در معرض ابتلا به بیماری قلبی یا سکته هستند.

این گزارش توضیح می دهد ننوشیدن الکل به هیچ وجه، تنها راه جلوگیری از آسیب های ناشی از الکل است. در این مقاله آمده است: هر نوشیدنی استاندارد اضافی به طور اساسی خطر عواقب مرتبط با الکل را افزایش می دهد.

این راهنما ممکن است برخی از خوانندگان را تشویق کند که بپرسند آیا باید به طور کامل نوشیدن را متوقف کنند؟

Adam Sherk دانشمند CISUR، متخصص مصرف الکل گفت: هر کسی ممکن است احساس نگرانی کند، اما تغییر لازم نیست همه یا هیچ باشد.

وی گفت: ژانویه خشک اغلب به افراد کمک می کند رابطه خود را با الکل در نظر بگیرند و دوباره ارزیابی کنند. اما او رویکرد “ژانویه مرطوب” را ترجیح می دهد.

این به این معنی است که سعی کنید به طور کلی در طول ماه کمی کمتر بنوشید و اگر در مقاطع خاصی مشروب می خورید از آن دست نکشید. برای برخی افراد ژانویه خشک قابل دستیابی است و برای برخی دیگر چنین نیست.

Sherk گفت: تعیین محدودیت برای خود قبل از بیرون رفتن، جایگزین کردن نوشیدنی های الکلی با آب و اطمینان از اینکه قبل از نوشیدن غذا خورده اید، همگی می توانند به رسیدن به ژانویه خشک تر کمک کنند.

او افزود، ایجاد قوانینی در مورد روزهایی از هفته که نوشیدنی می‌نوشید و ننوشیدن به تنهایی نیز می‌تواند مفید باشد.

Sherk می‌گوید: اگر سه روز در هفته سه آبجو می‌نوشید و در ژانویه دو بار در هفته می‌نوشید و یک آبجو را با آب گازدار جایگزین می‌کنید، باز هم تأثیر مثبتی بر سلامتی شما خواهد داشت.

کاهش مصرف الکل می تواند خواب، سطح انرژی و خلق و خوی را بهبود بخشد.

اما دانستن خطرات الکل و میزان مصرف الکل هفتگی شما، کلید کاهش مصرف الکل است.

Sherk گفت، تنها حدود نیمی از کانادایی ها می دانند حتی مصرف کم الکل در حد سه نوشیدنی در هفته با افزایش خطر ابتلا به حداقل هفت نوع مختلف سرطان قابل پیشگیری و چندین بیماری جدی دیگر مانند بیماری کبد و قلبی مرتبط است.

تحقیقات نشان می‌دهد، هنگ اورهای دشوار که با افزایش سن بدتر می‌شوند، تنها یکی از تأثیرات روی خلق و خو و انرژی هستند که می‌توانند تا دو هفته باقی بمانند. مسمومیت با الکل و رانندگی تحت تاثیر آن همچنان کشنده است و نوشیدن هر مقدار در دوران بارداری می تواند باعث اختلال جنین شود.

Sherk گفت: مردم باید به طور کامل از اثرات الکل بر سلامتی آگاه باشند. این مثل سیگار کشیدن است. دانستن خطرات به افراد کمک می‌کند تا در طول زمان نسبت به مقدار الکلی که می‌خواهند بنوشند توجه بیشتری داشته باشند.

اندازه استاندارد نوشیدنی معادل حدود پنج اونس شراب، یا 1.5 اونس هارد لیکور، یا یک قوطی با اندازه معمولی آبجو، یا نوشیدنی از پیش مخلوط شده با الکل شش درصد است.

با این حال، علیرغم خطرات جدی، محصولات الکلی برچسب هشدار ندارند و اندازه واحد استاندارد الکل روی برچسب هر نوشیدنی مشخص نشده است.

یک قوطی آبجو قوی با 12 درصد الکل معادل دو نوشیدنی استاندارد است، علیرغم اینکه به عنوان یک وعده فروخته می شود. مخلوط کردن مشروبات الکلی با آبمیوه نیز می‌تواند تشخیص تعداد وعده‌های نوشیدنی را که ممکن است «یک نوشیدنی» در نظر گرفته شود، دشوارتر کند.

پیش از این در سال 2022، لایحه‌ای مبنی بر الزام برچسب‌های هشداردهنده بر مشروبات الکلی در سراسر کانادا در سنا ارائه شد و ایرلند نیز در مسیر انجام همین کار است.

Sherk می‌گوید، توجه به الکل بر حسب حجم یا ABV که روی محصول ذکر شده است، می‌تواند به شما کمک کند بدانید چقدر مصرف کرده‌اید و در محدوده‌ای که برای خود تعیین کرده‌اید بمانید.

Call Now Button