بهنوش بهرامی نیا زن ایرانی کانادایی در تهران ناپدید شده است

امیر بهرامی نیا می گوید، دخترش بهنوش 35 ساله نزدیک به یک سال و نیم پیش به همراه پارتنرش، متیو (مجید) به تهران سفر کرده و پس از آن ناپدید شده است. وی گمان می کند بهنوش در زندان باشد.

والدین بهنوش می گویند، این زوج قصد داشتند به جزیره کیش سفر کنند. ما دائما با بهنوش در تماس بودیم اما از زمان ورود آنها به تهران در 6 نوامبر 2021، دیگر نتوانستند با آنها تماسی برقرار کنند. بهنوش قبلا نیز بدون هیچ مشکلی برای دیدار با خانواده به ایران سفر کرده بود.

هیچ مدرکی دال بر دستگیری یا اتهام بهنوش وجود ندارد، اما خانواده می گویند دو منبع در ایران که به دلایل امنیتی نمی توانند هویت آنها را فاش کنند، مدعی هستند رژیم او را به جرم تهدید علیه امنیت ملی در زندان حبس کرده است.

بهنوش مدیر یک اسپا در وست ونکوور بوده و فعالیت سیاسی نداشته است. متیو صفری نیز یک کانادایی-ایرانی اهل پورت مودی، ظاهرا قصد خرید یک آپارتمان در جزیره کیش را داشته است. پدر و مادر متیو فوت کرده اند و خانواده بهنوش از او خبری ندارند.

دفتر ملانی جولی، وزیر امور خارجه اعلام کرده، از این موضوع آگاه و در حال جمع آوری اطلاعات بیشتر برای ارائه کمک کنسولی هستند.

این خانواده سال گذشته ناپدید شدن مرموز دخترشان را به وزارت خارجه کانادا اطلاع دادند اما از آن زمان تاکنون اقدامی انجام نشده است.

آخرین پیامی که خانواده از سوی بهنوش دریافت کردند، پیامی بود که در تاریخ 5 نوامبر 2021 برای برادرش محمد فرستاد و نوشته “من ترکیه نیستم”.

محمد نمی داند منظور خواهرش از آن چیست. او بر این باور است که بهنوش قصد داشته سرنخی برای او بفرستد و احتمالا این جمله را با عجله نوشته است.

کارت پرواز بهنوش در پرواز شماره 76 ترکیش ایرلاین (TA) نشان می دهد، او در 4 نوامبر 2021 از ونکوور به استانبول رفته و با پرواز 872 ترکیش ایرلاین در 6 نوامبر همان سال در تهران فرود آمده است.

پلیس فرودگاه امام خمینی سندی را در اختیار بستگان خانواده بهرامی نیا در ایران قرار داده که نشان می دهد بهنوش در 9 نوامبر 2021 در فرودگاه تهران دیده شده است. هنوز مشخص نیست بین 6 تا 9 نوامبر در این فرودگاه چه اتفاقی افتاده است.

Call Now Button