دادگاه BC درخواست غرامت 299000 دلاری از همسایه ی پر سر و صدا را رد کرد

زوجی که می‌گفتند به دلیل سر و صدای همسایه‌ی طبقه بالا که خانواده‌ای با یک دختر نوپا بودند، مجبور به فروش آپارتمان خود شده‌اند، ادعایشان برای غرامت 299000 دلاری، توسط دادگاه حل و فصل مدنی بریتیش کلمبیا رد شد.
Gurvinder and Sukhjit Rooprai مدعی شدند، شورای strata این مجتمع مسکونی در Newton، قوانین خود را اجرا نکرده و به یک خانواده سه نفره اجازه داده تا به یک واحد یک خوابه بالای واحد آنها نقل مکان کنند.
بر اساس این ادعا، این مسائل از زمانی شروع شد که یک خانواده سه نفره در مارس 2021 به آنجا نقل مکان کردند.
ماه بعد، Rooprais به مدیر ایمیل زد تا گزارش دهد، همسایه های طبقه بالا از صبح زود تا پاسی از شب به شدت سر و صدا می کنند.
در این شکایت آمده بود صدای خرخر کردن و یک کودک که در تمام طول روز می دود غیرقابل تحمل شده است.
مدیر به Rooprai پیشنهاد کرد در مورد سر و صدا برای همسایگان خود یادداشتی بگذارد.
یک ماه بعد، مدیر ایمیلی از همسایه‌ی طبقه بالا دریافت کرد که می‌گفت، نامه‌ای ناشناس درباره سروصدا دریافت کرده‌ و گزارش داد قرار است تعدادی فرش‌ بخرد و اقدامات احتیاطی دیگر را برای کاهش هرگونه مزاحمت انجام می‌دهد.
در این ایمیل همچنین اشاره شد، وقتی دختر دو ساله آنها هفته قبل بازی می کرد، شخصی در طبقه پایین عمداً به سقف کوبیده بود.
در ماه میRooprais به مدیر ایمیل زد و گفت، سر و صدای طبقه بالا ادامه دارد و آنها را ساعت 6 صبح بیدار می کند. آنها همچنین گفتند همسایه ماشین ظرفشویی خود را بعد از ساعت 10 شب روشن می کند.
در همین حال، همسایه‌ی طبقه بالا گزارش داد، «کوبیدن شدید» مکرر از واحد Rooprais دخترشان را می‌ترساند.
این strata جلساتی ترتیب و به صاحبان هر دو واحد اخطار نامه دادند و تا چند ماه هیچ شکایتی دریافت نکردند.
در آگوست 2021، Rooprais ایمیلی ارسال کرد تا از سر و صدای زیاد همسایه خود به طور رسمی شکایت کند که قوانین مربوط به سکونت را زیر پا گذاشته و در یک واحد یک خوابه فقط دو نفر می توانند زندگی کنند.
بعد از این strata به همسایه طبقه بالا شش ماه فرصت داد تا مشکل را حل کنند و در این مدت، این خانواده آپارتمان خود را فروخته و از آنجا نقل مکان کرد.
Rooprais نیز نقل مکان کرد، اما مشخص نیست چه زمانی.
Rooprais در شکایت خود، 100000 دلار برای از دست دادن راحتی آپارتمان خود، 100000 دلار برای پریشانی روانی، 10000 دلار برای هزینه های جابجایی، 65000 دلار برای از دست دادن سود ناشی از فروش واحد خود، 16000 دلار برای بازپرداخت وام و جریمه مربوطه و 8000 دلار برای هزینه های دیگر، غرامت درخواست کردند.
دادگاه با ادعای Rooprais مبنی بر اینکه شورای strata قانون را اجرا نکرده است، مخالفت کرد.
همچنین ادعای آنها مبنی بر فروختن پیش از موعد واحد خود به دلیل این امر، همراه با ضررهای مالی مرتبط، اثبات نشد. هیچ مدرکی در مورد اینکه آنها چه زمانی واحد خود را فهرست کرده، چه زمانی آن را فروخته، قیمت فهرست یا قیمت فروش آن وجود نداشت.
دادگاه این سر و صدا را نامعقول ندانست و گفت گزارش های ارائه شده توسط Rooprais فقط چند نمونه از سر و صدا را قبل از ساعت 7 صبح یا بعد از ساعت 9 شب را ثبت کرده اند.

هیچ دسی بل متری از سر و صدا، هیچ آزمایش حرفه ای برای اندازه گیری انتقال صدا بین واحدها وجود نداشته و تنها شاهدان اعضای خانواده خود Rooprais بودند.

Call Now Button